Slovník pojmů, Strana 2

_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Black Hat SEO

Black Hat je riskantní a nepovolená taktika, která je v rozporu s pokyny společnosti Google pro webmastery. Black Hat SEO je praktika, která má za cíl navýšit hodnocení webové stránky u vyhledávačů pomocí zakázaných technik. Tyto techniky jsou…

Blog

Publikace obsahu seřazená v chronologickém pořadí, přičemž nejnovější obsah se zobrazuje nahoře. Obsah odráží osobní nebo firemní zájmy a může být napsán jednotlivcem nebo skupinou přispěvatelů. Blogy byly původně nazývány web logy nebo weblogy.…

Bot

BOT je softwarová aplikace, která je naprogramována k provádění určitých úkolů. Boti jsou automatizováni, což znamená, že běží podle svých pokynů, aniž by je musel uživatel spustit. Boti často napodobují nebo nahrazují chování člověka. Více viz…

Bounce Rate

Bounce Rate (též míra okamžitého opuštění) je procento návštěvníků webu, kteří odejdou, aniž by navštívili jinou stránku na tomto webu. Technicky řečeno, nedá žádný další požadavek na server. Míra okamžitého opuštění se velmi liší v závislosti na…

Branded Keyword

Branded Keyword je vyhledávací dotaz uživatele, který obsahuje přesnou shodu nebo variantu konkrétní společnosti nebo názvu značky. Příkladem značkových klíčových slov je například „eshop Alza“, „tričko Nike“, „mall.cz“ a „SEO od SEOPRAKTICKY“.

Broken link

Viz stránka nefunkční odkaz.

Cache

Cache (mezipaměti) je technologie, která dočasně ukládá webový obsah, například obrázky, ke zkrácení budoucích časů načítání stránky.

Cached Page

Stránka uložená v mezipaměti je snímek webové stránky, jak existovala, když ji vyhledávací stroj naposledy prohledal.

Canonical

Canonical (jinak také rel canonical) je prvek HTML kódu, který sděluje vyhledávačům, že konkrétní URL adresa představuje hlavní verzi stránky. Použití canonical tagu zabraňuje problémům s identickým obsahem, který se nachází na více adresách URL. V…

ccTLD

ccTLD (Country code top-level domain) je doména nejvyšší úrovně s kódem země.  Internetová doména na nejvyšší úrovni stromu internetových domén obvykle používána, nebo rezervována pro země, svrchované státy, nebo…

Click Bait

Obsah, který je určen k tomu, aby přiměl lidi ke kliknutí, obvykle přehnaně přehnaným nebo úmyslně zavádějícím titulkem, aby vydavatelé zvýšili CTR, následně návštěvnost a následně výnosy z reklam.

Cloaking (maskování)

Díky maskování (cloaking) se zobrazují různé adresy a obsahy uživatelům a jiné vyhledávačům. Takové chování stránek je porušení pokynů společnosti Google pro webmastery a hrozí za něj penalizace. Cloaking patří mezi Black Hat SEO techniky.

CMS (content management system)

Systém pro správu obsahu (CMS z anglického content management system) je software zajišťující správu dokumentů, nejčastěji webového obsahu. Webové aplikace, které umožňují lidem vytvářet, nahrávat a spravovat digitální obsah.

Collabim

Collabim na 3 měsíce se slevou 50% a prvních 14 dní ZDARMA! Vyzkoušejte Collabim na 14 dnů zdarma a bez závazků + první 3 měsíce se slevou 50 % 499 Kč 249,50 Kč bez DPH. Jen přes tento odkaz.

Content

Content = obsah. Tento pojem souvisí s informačním a vizuálním obsahem stránek. Budování kvalitního obsahu (content creation) považuji za zcela stěžejní aktivitu při snaze o zvyšování návštěvnosti stránek. Budování kvalitního obsahu předchází…

Content is King - je tomu opravdu tak?

Fráze, kterou často používají řečníci na konferencích a vydavatelé obsahu o populárních publikacích SEO (a digitálním marketingu). V této souvislosti "content is king" = "obsah je král“ obvykle znamená, že obsah je nezbytný pro to, abyste dosáhli v…

Copywriter

Šikovný copywriter je schopný s lehkostí a potřebnou čtivostí sepsat článek, text, obsah, popisek a vše ostatní pro váš on-line projekt. Text nesmí být výčtem klíčových slov proložených jinými klíčovými slovy. Jen je potřeba ohlídat si několik…

Copywriting

Copywriting je tvorba reklamních a marketingových textů, které mají podpořit prodej ... Textař, který se zabývá oborem copywritingu, se označuje jako copywriter. Copywriting je v SEO často podceňovaným faktorem úspěchu. Obsah, který…

Core update

Co znamená Core update? Na pojem Google Core Update narazíte ve spojitosti s velkou aktualizací vyhledávacího algoritmu vyhledávače Google. Vyhledávač Google upravuje svůj základní algoritmus až 3000x do roka. Velké změny, které se týkají velkého…

Crawl budget

Crawl budget je celkový počet stránek, které vyhledávače navštíví na vašem webu při procházení (za den, týden, měsíc). Je to zjednodušeně řečeno pozornost, kterou vyhledávače věnují vašemu webu. Popis samotného Googlu si můžete přečíst v článku What…

Crawl demand

Požadavek na procházení I když není dosažen limit rychlosti procházení, pokud neexistuje požadavek na indexování, nebude to s návštěvami Googlebot přehánět. Crawl demand ovlivňují 2 faktory: Popularita stránky: adresy URL, které jsou na…

Crawl error

Crawl Error způsobují: Adresy URL, které vyhledávací robot nemůže procházet. URL, které vracejí chybný stavový kód (jiný, než 200).

Crawl rate limit

Limit rychlosti procházení Je to kvóta, kterou Google omezuje rychlost procházení stránek při indexaci. Limit rychlosti procházení omezuje maximální rychlost načítání pro daný web. Jednoduše řečeno, to představuje počet simultánních…

Crawler

Crawler používají vyhledávače k procházení webu. Jsou to boti, kteří navštěvují webové stránky, kde shromažďují informace a přidávají nebo aktualizují index vyhledávače. Pro Crawlera lze také použít termíny jako: Bot, Spider, Web Crawler

Crawling

Crawling je proces shromažďování informací pomocí Crawlera (bota, prohledávacího robota, spidera). Procházení webu boty (crawling) má za úkol procházet miliardy stránek, ukládat je do indexu a aktualizovat již dříve uložený…

Nahoru
280 položek celkem
Zpět do obchodu