Technické SEO: jednorázová komplexní analýza
Technické SEO je základem celé vaší SEO strategie - pokud vaše stránky nejsou postaveny nebo strukturovány správně, vyhledávače budou mít problémy s procházením a indexováním vašeho obsahu.
V jednorázové analýze technického SEO se zaměřuji na identifikaci a následné řešení všech chyb, které mohou mít negativní dopad do crawlingu, indexace a rankingu stránek.
Součástí ceny je i max. 2 hod. Google Meet na probrání jednotlivých bodů.
Kategorie: | SEO služby |
---|
Při zpracování technického SEO nedělám žádnou prezentaci ani pdf dokument. Preferuji obsah nad formou. Tvorba prezentace by stála zbytečné hodiny práce navíc a byla by to práce pro práci.
Report technického SEO zasílám do e-mailu v jednotlivých bodech, všechny zdrojové tabulky s reportem chyb přikládám. Neřeším to, co je dobře, ale jdu po konkrétních věcech, které jsou špatně.
Při technickém SEO kontroluji následující body
- Test reálné indexace na Googlu a Seznamu (separátní analýza, která hned na začátku může odhalit problémy s indexací)
- Robots.txt (direktivy, přítomnost sitemap, nevyloučené parametrické URL zvyšující potřebu crawl budgetu)
- Nezabezpečené verze URL (http vs https)
- Mixed content (zabezpečený obsah obsahující nezabezpečené prvky)
- Interní stavové kódy (3XX, 4XX, 5XX), redirect chain, redirect loop
- Formáty URL (URL s neASCII znaky, URL s mezerami)
- Konstrukce titulků (chybějící, duplicitní, vícenásobné použití titulků, umístění mimo)
- Konstrukce popisků pro vyhledávače - meta description (chybějící, duplicitní, vícenásobné použití titulků, umístění mimo)
- Sémantiku nadpisů (chybějící, duplicitní, vícenásobné použití H1)
- Optimalizaci obrázků (datově neoptimalizované, špatné pojmenování, bez alternativních popisků)
- Kanonické odkazy (kanonizované URL, vícenásobné použití Canonical, neindexovatelné kanonické odkazy, umístění mimo)
- Paginaci - stránkování (stránkovací loop, sequence errory, neindexovatelné stránkování, nasazení kanonických odkazů do stránkování)
- Direktivy v meta hlavičce (noindex, nofollow, noarchive, špatně nastavené max-snippet, image a video-preview)
- Hreflang (stavové kódy jiné než 200, hreflangy neodkazující zpět)
- Renderování JavaScriptem (test renderování, kontrola cache Google - jak vidí jednotlivé stránky Google)
- Kontrola interního prolinkování
- Strukturovaná data (důležité strukturovaná data, příležitosti k nasazení doporučených strukturovaných dat, validace)
- Sitemapy (důležité URL, které nejsou v sitemapách, Orphan pages - sirotčí stránky, URL ve více sitemapách, počet URL na sitemapu do 50K, datová velikost sitemap do 50 MB, validace sitemapy, napojení sitemap do Google Search Console, přítomnost odkazu v robots.txt)
- Rychlost načítání stránek (test rychlosti vybraných typů stránek)
- UX testování mobilní verze stránek (důležitých typů stránek na projektu)
- Kontrola řešení fasetové filtrace (pokud na stránkách je)
- Revize reportovaných chyb v Google Search Console (důvody neindexace, manuální zásahy, průběh crawl budgetu...)
Všechny body jsou při technickém SEO kontrolovány, ty, které vykazují chyby nebo problémy reportuji včetně konkrétních podkladů v tabulkách. Pokud je chyba komplexnější, natočím k problému komentované video se zasazením do kontextu.
Pozn.: U rozsáhlých webů neděláme celý crawling, ale analyzujeme pouze reprezentativní vzorek, např. 10.000 URL. Při analytice nám jde o identifikaci systémových problémů, na jejich odhalení stačí tento vzorek.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.