Blog o SEO

Blog o novinkách, nástrojích, postupech a návodech z problematiky SEO a dalších podobných tématech z oblasti optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Nebudou chybět novinky z vývoje eshopu SEOPRAKTICKY, pakliže to bude dostatečně zajímavé, abych to prezentoval na blogu. Dočte se zde také návody a postupy pro optimalizaci stránek.

Kolik vám ušetří SEO v porovnání s PPC?

Každý projekt potřebuje relevantní návštěvnost. Buď si ji můžete koupit přes placené kanály, jako je např. PPC (Google Ads nebo Sklik), nebo můžete investovat do SEO. Podívejte se, jaký ekvivalent v peněžním vyjádření přináší organická návštěvnost našim klientům každý měsíc v porovnání s Google Ads. Přemýšlíte, kolik peněz vám může ušetřit SEO v porovnání s PPC? Jestli se vám vyplatí investice do SEO? Podívejte se na odhadované částky, které by museli naši klienti měsíčně vynaložit v Google Ads, aby získali stejnou návštěvnost, jakou získávají z organického vyhledávání. apollogames.cz - 569.000 Kč měsíčně jimejinak.cz - 260.000 Kč měsíčně potapnicek.cz - 124.000 Kč měsíčně parolek-shop.cz - 120.000 Kč měsíčně collabim.cz - 135.000 Kč měsíčně atreya.cz - 105.000 Kč měsíčně lemurak...

Varování před podvodným jednání e-firmy.cz a DATA CORE SERVICE s.r.o.

Varuji vás před podvodným jednáním stránek e-firmy.cz a jejím provozovatelem DATA CORE SERVICE s.r.o. (nechvalně známého podvodníka jménem Adam Kajtar). Pseudo katalog (zcela nefunkční po všech stránkách) a  rozesílá zálohové faktury se záměrem zneužít nepozornosti příjemce. Způsob je jednoduchý, rozešlete zálohové faktury a čekáte, kdo má ve firmě špatně nastavené schvalovací procesy a fakturu vám omylem zaplatí. Dávejte si pozor, komu co platíte. Čím méně podnikatelů se na toto zákeřné jednání nachytá, tím méně takových firem bude vznikat. Firma DATA CORE SERVICE s.r.o. byla zapsaná do obchodního rejstříku 12.1.2024. Majitelem a jednatelem je ADAM KAJTAR , dat. nar. 23. února 1996 (viz veřejně dostupné databáze) je teto podvodník, který po celou svoji kariéru zkouší okr...

Seznam témat Herohero SEO PRAKTICKY

Nejvíce SEO video kurzů, školení, know-how na jednom místě! Herohero SEO PRAKTICKY je vzdělávací platforma, kde s předplatiteli sdílíme naše SEO know-how, postupy, návody, rady a tipy. Na této stránce najdete seznam video školení a článků s termínem publikování. Můžete si tak udělat lepší představu o řešených tématech. Přejít na Herohero SEOPRAKTICKY.CZ    Odkazy na jednotlivá školící videa vám budou fungovat pouze v případě, že jste již předplatitelem našeho HeroHero. V opačném případě na stránce nic neuvidíte. Pokud je datum publikování videa v budoucnosti (publikování videa teprve nastane, viz datum), obsah jako předplatitelé také neuvidíte, musíte počkat na termín publikování. Na jaká SEO témata se můžete podívat nebo těšit na našem Herohero Přejít na Herohero SEOPR...

Jak nasdílet přístupy k reklamním účtům

Ať už jste nováčkem v online marketingu, nebo máte dlouholeté zkušenosti, komplexita reklamních systémů a zbožových srovnávačů může překvapit každého. Svěřte své kampaně do rukou zkušených PPC specialistů, kteří se v tomto složitém prostředí strategií, algoritmů a kreditů dokonale vyznají. Aby vše šlo jak po másle, připravili jsme pro vás podrobnější instruktáž, jak PPC specialistovi bezpečně předat přístupy. Na jaké e-maily nasdílet přístupy pro PPC správce od SEO PRAKTICKY GoogleAnalytics (Role oprávnění: Editor). Nasdílet na: ppcprakticky@gmail.com Mergado. Nasdílet na: ppcprakticky@gmail.com Zbozi.cz (Úroveň práv Zboží Optimalizátor). Nasdílet na: ppcprakticky@seznam.cz Sklik. Nasdílet na: ppcprakticky@seznam.cz. (nutné zvlášť - nest...

NEDĚLEJTE SEO, dokud si nepřečtete tento článek!

Tento článek je určen všem, kteří uvažují nad zařazením SEO do svého komunikačního mixu. Ať už přemýšlíte nad SEO PRAKTICKY jako vaším dodavatelem SEO, nebo nad jinou agenturou nebo freelancerem, měli byste si tento článek přečíst. Může vám ušetřit hodně peněz i zbytečného zklamání a frustrace z toho, že věci fungují jinak, než jste očekávali. Cílem tohoto článku je nastavení realistického a dosažitelného očekávání všech, kteří chtějí dělat SEO. A co se v tomto článku dozvíte Pro koho SEO není vhodné? Pro koho je SEO vhodné Kdo mívá v SEO nejlepší výsledky? Kolik bude stát SEO? Kolik času zabere SEO? Kdy se mi vrátí investice do SEO? Můžete mi garantovat výsledky? Hned na začátku vás zkusím vyvést z jednoho zavedeného omylu a to toho, že SEO je výkonnostní komunika...

Případová studie: SEO pro největší český SEO nástroj COLLABIM (meziroční nárůst návštěvnosti +2400 %)

Největší a nejpoužívanější český SEO nástroj Collabim nemusíme dlouze představovat. Kdo v České a Slovenské republice řeší optimalizaci stránek pro vyhledávače, Collabim by mu v portfoliu placených nástrojů neměl chybět. V naší agentuře Collabim používáme suverénně nejvíce ze všech placených SEO nástrojů. A kdybychom si měli vybrat jen jediný placený nástroj z obrovské plejády SEO nástrojů, byl by to vždy Collabim. O to více nás potěšilo, že si nás Collabim vybral jako dodavatele pro optimalizaci jeho hlavní obsahové sekce, Collabim Akademie. Společně s Daliborem Jarošem, CEO Collabimu (na obrázku vpravo), jsme se domluvili na 3 úrovních cílů. 30 % meziroční nárůst byl minimum, 200 % nárůst by byla výrazná pochvala a 500 % nárůst by byl z říše snů, ale proč mít malé cíle, že :-). ...

Jaký byl rok 2023

Rád si čtu rekapitulační články ostatních lidí v oboru marketingu. Na konci roku na mě vždy na Linkedinu vyskočí článek Shrnutí roku od kolegy z oboru Petra Krauze, tak jsem si řekl, že to tento rok zkusím také. Roční rekapitulace je dobrá pro uchování vzpomínek, zastavení se a popřemýšlení, co se povedlo, co se nepovedlo a kam dál. Tak uvidíme, jestli to bude jednorázovka nebo nová tradice. Článek rozčlením do několika základních kapitol, které naplnily nebo měly naplnit uplynulý rok: Byznys Konference, workshopy, Google Meety Výsledky klientů Cestování s rodinkou Sport a zdraví (tady se opravdu nic neodehrálo) Investice Byznys V podnikání se v roce 2023 dařilo. Můj byznys stojí na 2 nochách. Jedna je SEO agentura SEOPRAKTICKY.CZ, druhá noha byznysu jsou 3 e-shopy, které ...

SEO konference a workshopy (kde se s námi můžete potkat)

Na této stránce najdete plán konferencí, přednášek, workshopů a dalších SEO akcích, na kterých se s námi můžete osobně setkat. 2024 27.2.2024, Praha: SEO SUMMIT na Czech On-line Expo 2024 Odkaz na stránku pořadatele: www.czechonlineexpo.cz Naše role: Garanti odborného bloku SEO přednášek Téma přednášky:  Link building: lži, manipulace, pseudo ranky a obchodníci s teplou vodou 2023 22. 11. 2023, Praha: Soutěž B2B marketingová kampaň roku 2023 a B2B marketingový tým roku 2023 Odkaz na stránku pořadatele: b2bmarketing.cz Naše role: Člen odborné poroty 24.10.2023, Bratislava: Shoptet Partners Meet Up Marketing Odkaz na stránku pořadatele: partneri.shoptet.cz Téma meetupu: Marketingový Meet Up pro Shoptet partnerov   ...

Rozhodovací diagram v SEO

Chcete řešit SEO a nevíte, kde začít? Třeba vám pomůže náš rozhodovací strom. Chci konzultace: https://www.seoprakticky.cz/seo-konzultace/Chci knihy: https://www.seoprakticky.cz/seo-ebook/Chci video školení: https://www.seoprakticky.cz/seo-video-kurzy-skoleni/Chci si nechat udělat SEO: https://www.seoprakticky.cz/seo-sluzby/     Plná velikost po rozkliknutí zde: ...

Neuspěli jste v SEO? Nejčastější příčiny, proč se výsledek optimalizace nedostaví

Pustli jste se do SEO, ale výsledky se nedostavily? Nebo optimalizaci stránek pro vyhledávače zvažujete a chcete se vyhnout zklamání? Právě pro vás je tento článek, kde představujeme nejčastější příčiny, které nevedou v SEO k výsledkům. Téma klienta nemá dostatečnou hledanost Nezřídka se stává, že SEO poptává klient, který působí ve velmi specifické oblasti, která nemá dostatečné hledanosti. Tento fakt se většinou projeví již v průběhu sběru datasetu frází. Pokud váš byznys nemá hledanosti, musíte zkusit štěstí s jinými komunikačními kanály, SEO vám výsledky bohužel nemůže nabídnout. Na obrázku níže je např. téma "automatizace dokumentů", jedno z vytipovaných témat našeho klienta, které bohužel žádné hledanosti nemá, není tak co optimalizovat. Nedostatečná nabídka produktů v e-shop...

Jak se dělá SEO pro největší český SEO nástroj Collabim

Mezi naše zákazníky patří také největší český SEO nástroj - Collabim. Kromě základního technického SEO u Collabimu realizujeme všechny naše standardní postupy. Po analýze klíčových slov a importu do Přehledu klíčových slov následovalo rozkreslení architektury a z ní odvozená obsahová strategie.   Práce jsme zahájili v březnu 2023. Nyní je na vyhodnocování ještě brzo. Na obrázku níže (z Ahrefs) je zafiltrovaná jen ta část stránek, do které tvoříme obsah, tzn. do akademie. Celý projekt optimalizace se bohužel neobešel bez počátečního zaškobrtnutí, kdy chybně nastavená strategie zapříčinila zpomalení progresu. Ale o celém procesu se rozepíši za několik měsíců, až práce finálně dokončíme.   Vývoj organické návštěvnosti obsahové sekce Akademie na Collabim.cz. Poslední aktua...

Na co se Češi nebojí zeptat na internetu: Nejpikantnější z těch nejvyhledávanějších otázek, které zadáváte do vyhledávačů

Máte někdy pocit, že do vyhledávačů zadáváte primitivní nebo divné dotazy? My víme, že to děláte, a proto jsme si stáhli datasety na tázací zájmena a bavili se. Kromě zábavy a, nebudeme lhát, místy i zděšení, nám datasety, které si můžete stáhnout i vy v nástroji Collabim.cz, poskytují krásně komplexní overview nad tím, co nejzvláštnějšího nás zajímá. V každé sekci naleznete výběr nejpodivnějších frází a také jejich průměrné měsíční hledanosti. Takže si udělejte kávu, usaďte se a podívejte se na to, co se vyhledávačů ptají jiní Češi. A možná objevíte i svůj dotaz. Nejpikantnější fráze s JAKÝ, JAK Už hned v prvním datasetu, který jsme zaměřili na fráze spojené se slovy JAK, JAKÝ, na to jdeme po hlavě. Drogy, hmyz a láska je poměrně taktní shrnutí hledaných výrazů. Naštěstí trpíme i sebe...

Link building: lži, manipulace, pseudo ranky a obchodníci s teplou vodou

Pokud se zabýváte SEO (optimalizací stránek pro vyhledávače), nevyhnete se fenoménu zvanému link building (někdy také psaného linkbuilding). Hodně klientů, kteří poptávávají naše SEO služby, chce začínat s link buildingem. Nevědí proč, ale hodně SEO specialistů nebo agentur jim řeklo, že, bez toho se v SEO nikam nepohnete. Hlavně nakoupit zpětné odkazy z domén s autoritou vyšší než 60 a SEO poletí do nebe :-) Velmi často je to absolutní lež a manipulace za účelem vám něco prodat (z mého pohledu jsou to "easy money", které vám bohužel nedají žádnou protihodnotu). Ještě na úvod bych měl říct jednu zásadní věc, aby to v kontextu celého článku nezapadlo. Zpětné odkazy jsou pro SEO užitečné, ale ne všechny a ne za všech okolností. A o tomto by měl být tento článek. Externí link build...

Videonávod: Pokročilé SEO na Shoptetu

Pokud se chcete seznámit s tím, jak pracovat s doplňkem Pokročilé SEO na Shoptetu, může se podívat na můj video návod, krok za krokem. Video má za cíl vás seznámit s účelem a možnými přínosy práce s tímto rozšířením. Prakticky si naklikáme novou parametrickou kategorii, navážeme na produkty parametry a vytvoříme parametrickou kategorii, která je indexovatelná a plně optimalizovatelná.   ...

SEO u nově vzniklých projektů: kdy přijdou první výsledky

Nově vzniklé projekty často řeší, kdy se dostaví výsledky, jestli je na projektu vše dobře nastaveno atd. Pokud jste si právě koupili novou doménu a nasadili první obsah, můžete být v klidu. Budete mít dny až týdny, než vás vyhledávače zaregistrují a než vezmou na milost první stránky a pustí je do svého indexu - což je nezbytně nutná podmínka pro ranking (získání pozic v SERPu). Za jak dlouho se stanu organickou jedničkou ve vyhledávačích Než se dostaví první výsledky, může to trvat opravdu měsíce. Dobrých výsledků pak můžete dosáhnout až po letech, záleží na konkurenčnosti odvětví, vaší aktivitě, kvalitě odvedené práce a mnohých dalších faktorech. Když se pustíte do práce na SEO, tak v počáteční fázi neřešte výsledky, soustřeďte se na to, jestli věci, které realizujete na proje...

Copywriting s přidanou hodnotou: 5 věcí, které musíte vědět

Máte skvělé produkty nebo poskytujete dokonalé služby, ale návštěvnost vašich webovek je žalostně nízká? Pak vám možná chybí čtivé texty, které návštěvníka vašich stránek promění v zákazníka (samozřejmě spokojeného). Přečtěte si, co je copywriting, jak vám copywriter umí pomoct a co zohlednit při jeho výběru. Poradíme vám také, jak poznat dobré copy texty od špatných a nevyhazovat tak zbytečně peníze z okna. Co je copywriting Copywriting můžeme zjednodušeně definovat jako tvorbu takových marketingových textů, jejichž úkolem je zvýšit prodej výrobků nebo služeb. V dnešní době tento pojem spojujeme zejména s texty na web, ovšem i psaní článků do časopisů, tiskových zpráv, textů do reklam, postů na sociální sítě nebo e-mailů v rámci e-mail marketingu můžeme označit za co...

SEO tutoriál: kompletní průvodce SEO copywritingem

Právě čtete první řádky komplexního průvodce SEO copywritingem. Dozvíte se, jak psát obsah, který milují uživatelé i vyhledávače. A to včetně spousty pokročilých strategií. Pojďme se do toho tedy rovnou vrhnout. Co je to vlastně SEO copywriting? Podstatou SEO copywritingu je vytváření optimalizovaného obsahu, který obsahuje relevantní klíčová slova, a jeho cílem je oslovit současně internetové uživatele i algoritmy vyhledávačů. Výsledný psaný text má za úkol informovat, inspirovat nebo přesvědčit. Ve většině případů se používá ke zvýšení prodejů nebo konverzí. Jinými slovy, SEO copywriting je psaní obsahu, kterému Google či Seznam dobře porozumí. A zároveň je to typ obsahu, který lidé chtějí číst, odkazovat na něj a sdílet jej. Pokud tedy píšete obsah pouze pro vyhledávače, pravd...

Shoptet Univerzita vás naučí e-commerce

Největší česká e-commerce platforma spustila vlastní vzdělávací on-line program pod názvem SHOPTET UNIVERZITA. Série tematicky řazených vzdělávacích článků je integrována přímo do prostředí administrace každého e-shopu. Zákazníci Shoptetu se tak mohou vzdělávat v základních nastaveních e-shopu, právu, marketingu a strategii, marketingoých kanálech, brandingu, datové analytice, skladech a logistice, zákaznické péči, financích, rozpočtech a cenotvorby a v neposlední řadě v projektovém řízení a procesech. Na obsahu se podílelo 35 odborníků. K dispozici je 150 článků a více než 50 příběhů e-shopů. Malinkou troškou jsem do obsahu přispěl i já. Moje články si můžete přečíst v kategorii marketingové kanály: Co je SEO a jak s ním pracovat? On-page faktory: jak vám mohou zlepšit pozice ...

Případová studie na téma nejlépe optimalizovaní SEO konzultanti, specialisté a agentury v ČR

Případových studií v SEO není nikdy dost, proto jsem jednu upekl. Dle mého názoru na docela zajímavé téma: Kdo ze SEO konzultantů, specialistů a agentur MÁ NEJLEPŠÍ SEO?! Prosím neplést s tím, kdo dělá nejlépe SEO. Analyzoval jsem celkem 97 subjektů nabízejících služby optimalizace, 32 agentur a 65 freelancerů. V první fázi jsem řešil kvantitativní hledisko, na kolik klíčových slov se stránky rankovaly. V druhé fázi jsem řešil kvalitu organické návštěvnosti u 10 nejlepších freelancerů a 10 nejlepších agentur na vybraném datasetu 409 klíčových slov. Součástí případové studie je výzkum korelace mezi vybranými daty. Dozvíte se tak, jak se navzájem ovlivňují počet vstupních stránek, zpětné odkazy a organická návštěvnost.   Korelace mezi počtem rankovaných klíčo...

Automatizace výběru nejhledanějších slov pomocí OpenRefine pro analýzu klíčových slov

V mojí knížce Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem popisuji, jak se má dataset klíčových slov pročistit pomocí nástroje OpenRefine (str. 80). Tento článek jsem se rozhodl napsat jako doplnění, nebo rozšíření stávajícího obsahu. V knížce popisuji manuální postup očištění datasetu, který nemusí vadit při menších klíčovkách, ale při větší analýza čítající tisíce frází je tento krok zdlouhavý a dá se nahradit automatizovaným procesem pomocí skriptu, který si krok za krokem popíšeme níže. Rád bych tu poděkoval Martinovi Žatkovičovi z Taste, od kterého jsem tento návod převzal. Kdo chce, může se podívat na jeho článek Analýza klíčových slov na maximum - automatizace. Nyní se již do toho můžeme pustit. Na začátku rychle naznačím, proč se metodou automatizace v OpenRefine vydat. ...

Naučte se základy SEO: nejpřínosnější videa o optimalizaci stránek

Chcete-li se naučit základy z problematiky SEO, vidonávody mohou být rychlou a efektivní cestou, jak získat základní přehled o problematice optimalizace stránek pro vyhledávače. Určitě netvrdím, že po zhlédnutí všech níže prezentovaných videí se z vás stane expert na SEO, to ne, ale to ani není cílem této stránky. Vyhledal jsem různé zdroje, které jsou z mého pohledu důvěryhodné, prezentují kvalitní a ověřené informace. Pomohou vám získat základní přehled o tom, jak funguje optimalizace, jak by se v ní mělo postupovat. Získáte tak poměrně ucelenou představu o tom, jak věci fungují a jak naopak ne. Nabité informace tak můžete použít pro optimalizaci vašich stránek nebo pro jednání se SEO konzultantem / SEO specialistou / SEO agenturou. Budete schopni formulovat zadání, kontrolovat navrže...

Pokyny pro hodnocení kvality stránky (Google Page Quality Rating Guideline) pro rok 2022

Google 5. září 2019 aktualizoval příručku Pokyny pro hodnocení kvality stránky (Google Page Quality Rating Guideline). Poslední aktualizace proběhla v květnu. Nyní "manuál" pro správce stránek obsahuje 167 stránek. Hlavní změny se odehrály v kapitolách o YMYL, drobné změny se děly u vlastníků stránek a informacích o tvůrcích obsahu. Changelog všech změn je pěkně zpracovaný v článku Change log: Google updated its Search Quality Rater Guidelines. Stáhněte si aktuální verzi dokumentu: Google Page Quality Rating Guideline, září 2019. Toto je nejaktuálnější dostupný dokument platný i pro rok 2022 (poslední revizi dokumentu jsem dělal 19.2.2022). Zdroje ke článku Google Updates The Search Quality Raters Guidelines On September 5, 2019. Search Engine Roundtable ::: The Pulse Of The...

Síla zpětných odkazů: kvalitní vs nekvalitní linkguilding

V SEO se bez tvorby zpětných odkazů neobejdeme. Ať už se bavíme o interním linkbuildingu nebo externím linkbuildingu, vždy se snažíme (mimo jiného) získat z cílové URL co nejvyšší PageRank a autoritu. Obojí se přenáší z odkazujícího zdroje na odkazovanou stránku. Jistě jste si nejednou kladli otázku, jakou kvalitu má ten či onen zpětný odkaz, ať už v rámci vašeho webu nebo z jiného webu, který jste získali přirozenou cestou (organicky) či nakoupili. Jak získat zpětné odkazy? Interní prolinkování (interní linkbuilding) Tvorba kvalitního a přínosného obsahu -> někdo na vás přirozeně odkáže (organický linkbuilding) Metoda hledání broken-links Guest posting - psaní článků pro jiné weby Psaní recenzí / názorů - následné vyžádání si zpětného odkazu Placené PR články Další méně efek...

SEO test ZDARMA

Chcete si otestovat, v jaké kondici je vaše SEO? Chcete SEO test úplně ZDARMA? Nechcete do analytiky investovat, přesto chcete vaše stránky zhodnotit jako profesionál? V tomto článku vám představím několik nástrojů, které vám pomohou otestovat v jaké kondici se vaše webové stránky skutečně nacházejí. Ale ještě než se do toho pustíme, rád bych zde zmínil jednu nabídku. Nabízím SEO ZDARMA pro ty, kteří to potřebují a pro ty, kteří si takovou podporu bez diskuze zaslouží. Více se dočtete na stránce, proč chci dobrovolně dělat SEO úplně zdarma. Nečekejte ale žádný zázračný SEOmat, který by zkontroloval pár záklaních on-page faktorů. Proč služby typu SEO servis nefungují vysvětluji v článku Proč SEO-servis a další SEOmaty nefungují! V tomto článku vám představím kvalitn...

Kolik stojí SEO

Otázka klienta, která vždy musí zaznít. Kolik bude stát SEO mého projektu? Kolik mě SEO bude stát? Jaká je cena za SEO?... Na všechny tyto otázky se vám pokusím v tomto článku odpovědět. Ale postupně... Na začátek bych rád použil několik moudrých vět o tom, jak SEO nefunguje a co si nelze objednat a zaplatit. Je potřeba si uvědomit, že investice do SEO je zároveň investice do vylepšení UX, UI, vylepšení vstupních stránek pro PPC, zvýšení konverze, brandingu v SERPu atd. SEO totiž ovlivňuje všechny tyto činnosti! Co v SEO nejde a nemůžete si zaplatit SEO nejde zapnout, SEO nejde nastavit, SEO nejde koupit jako houska na krámě, SEO nemůže být zabudované v systému pro správu webu, SEO nejde naprogramovat ani zakódovat do HTML (a proto vá...

Jak řešit SEO pro SHOPTET

Chcete řešit SEO pro váš eshop Shoptet? Jak Vám Shoptet pomůže s optimalizací stránek pro vyhledávače? Udělá vše platforma za Vás? Jak nastavit jednotlivé možnosti SEO modulu? Jaký je postup optimalizace (SEO) krok za krokem, to vše si řekneme v tomto článku. Jestli jste se rozhodli pro SHOPTET, gratuluji Vám k tomuto rozhodnutí. Toto řešení je největší e-shopová platformě v ČR. Bohužel žádná z platforem sama o sobě organickou návštěvnost nezajistí, byť jí nepřímo napomáhá (rychlost, stabilita, možnosti nastavení přesměrování, možnosti úprav URL, možnosti nastavení struktury / architektury projektu atd.). Chcete komplexní návod, jak na SEO? Přečtěte si velmi obsáhlý článek, jak v SEO postupuji, jaké používám nástroje, postupy, jaké mám workflow, jak SEO vyhodnocuji. Co se v...

Seznam důležitých vyhledávacích operátorů Googlu

Existuje mnoho situací, kdy potřebujete ve vyhledávači Google hledat trošku specifičtěji s "sofistikovaněji". V SEO tyto funkce využívám, když např. potřebuji vyhledat konkrétní výrazy na dané stránce, abych mohl udělat interní linkbuilding. Speciální příkazy se nazývají vyhledávací operátory (search operators). Podívejte se na seznam užitečných vyhledávacích operátorů Google Cache Pomocí operátoru vyrovnávací paměti se můžete dozvědět, jaká je nejnovější verze určité webové stránky uložená Googlem. Dozvíte se tak, jakou verzi vaší stránky si naposledy Google uložil. Ukázka vyhledávacího dotazu: cache:seoprakticky.cz Výsledek zobrazí náhled naposledy uložené stránky googlem. Allintext Tento operátor vám pomůže zjistit, zda se všechna slova, která hledáte, se zobrazují v textu konkr...

Postup tvorby analýzy klíčových slov (klíčovky)

Pro někoho, kdo se intenzivněji nezabývá problematikou SEO, je analýza klíčových slov zahalena řadou otázníků. V tomto článku bych rád ukázal, jak postupuji při analýze klíčových slov. Nebude se jednat o přesný návod, který by vás vedl za ruku každým krokem, ale spíš o nastínění postupu, který používám. Chcete se naučit dělat profesionální analýzu klíčových slov: Video školení: Praktická tvorba analýzy klíčových slov krok za krokem (tipy, triky, workflow) E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem   Pokud se chcete naučit dělat analýzu klíčových slov, můžete vyzkoušet moje video školení / kurz / tutoriál - Analýza klíčových slov: návod krok za krokem. Chcete-li podrobnější postup, přečtěte si můj článek, který jsem napsal pro Collabim, Analýza klíčových sl...

Jak se dostat na první stránku vyhledávače Google

Asi každý, kdo se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače Google a Seznam, se chce dostat na první stránku SERP, nebo ještě lépe, na první pozici. Často mají i podobné zadání provozovatelé nově vzniklých eshopů na SEO konzultanty nebo SEO agentury. A někteří z nich, ti neprofesionální, jim to dokonce přislíbí.   Jak se dostat na první stránku ve vyhledávání na Googlu nebo Seznamu Jde to, ale vede k tomu dlouhá cesta. Neexistuje žádné zkratkovité řešení, žádný trik ani magie. Musíte absolvovat poměrně dlouhou cestu na které budete budovat kvalitní a relevantní obsah, reputaci, kvalitní odkazový profil, citační flow atd. Nepočítejte s tím, že se u nově vzniklé stránky dokážete dostat na první pozice ve vyhledávání na vysoce konkurenční slovo. To nejde nebo by to byla extré...

Návod na SEO: krok za krokem

Provedu vás kompletním procesem optimalizace webových stránek krok za krokem. Dozvíte se tak, jakou posloupnost mají jednotlivé SEO služby, která k čemu slouží a jaký má význam. Budeme předpokládat, že SEO budeme realizovat pro internetový eshop, který má již nějakou historii a v rámci své komunikační strategie chce řešit optimalizaci. Chcete-li se podívat, jaký postup doporučuji mým klientům, můžete se podívat do mého článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ. SEO jako součást komunikačního mixu Optimalizace stránek pro vyhledávače je jen jednou z položek v rámci komunikačního mixu eshopu. Nesázejte na ni všechno a nespoléhejte na ni jako na spásu všeho. SEO je především investice do budoucích návštěv. Přivede vám návštěvu z vyhledávačů, která bude kontinuálně růst, pakliž...

Nahoru
35 položek celkem
Zpět do obchodu