Chcete si otestovat, v jaké kondici je vaše SEO? Chcete SEO test úplně ZDARMA? Nechcete do analytiky investovat, přesto chcete vaše stránky zhodnotit jako profesionál? V tomto článku vám představím několik nástrojů, které vám pomohou otestovat v jaké kondici se vaše webové stránky skutečně nacházejí.
Ale ještě než se do toho pustíme, rád bych zde zmínil jednu nabídku. Nabízím SEO ZDARMA pro ty, kteří to potřebují a pro ty, kteří si takovou podporu bez diskuze zaslouží. Více se dočtete na stránce, proč chci dobrovolně dělat SEO úplně zdarma.
Nečekejte ale žádný zázračný SEOmat, který by zkontroloval pár záklaních on-page faktorů. Proč služby typu SEO servis nefungují vysvětluji v článku Proč SEO-servis a další SEOmaty nefungují!
V tomto článku vám představím kvalitní a profesionální nástroje, se kterými pracují SEO konzultantni a SEO specialisté. Jsou však intuitivní a v řadě případů jsou pro hladký běh jakéhokoliv internetového projektu zcela nezbytné.
Seznam nejlepších nástrojů pro SEO test ZDARMA
Crawling a indexace
1. Google Analytics
Google Analytics je nejrozšířenější balíček webových analytik na světě. Odhaduje se, že polovina všech projektů je napojena na analytiku od Googlu. Služba Google Analytics je je bezplatná, překvapivě robustní a funguje dobře s ostatními produkty Google.
Díky této službě můžete měřit vaši (nejenom) organickou návštěvnost. Ta je jedním ze základních SEO KPI, které by bylo dobré na jakémkoliv internetovém projektu měřit.
Vyzkoušet: Google Analytics
Vývoj organické návštěvnosti optimalizovaných stránek.
2. Google Search Console
Search Console (GSC) je pravděpodobně nejužitečnější bezplatný SEO nástroj na celém tomto seznamu. Ve stručnosti, GSC poskytuje analytická data z vyhledávání. Můžete tak monitorovat, kolik stránek má Google z vašeho projektu v indexu, kolik stránek pravidelně prochází, kolik stránek obsahuje chyby. Prohlížet si zde můžete také klíčová slova, na které se zobrazujete v SERPu. Tím samozřejmě výčet funkcí nekončí. K dipozici máte informace o počet stránek zobrazených ve službě Discover, analytiku stránek AMP a mnoho dalšího.
Vyzkoušet: Google Search Console
3. Screaming Frog
Jeden z nejlepších nástrojů na analýzu on-page faktorů jakéhokoliv webu. Zdarma si můžete udělat analýzu až 500 stránek u jakéhokoliv projektu. Placená verze pak umožňuje crawling rozsáhlých webů. Jedná se o tlustého klienta, tzn. že aplikaci musíte nainstalovat na váš počítač.
Chcete-li na vašem webu odhalit stavové kódy 404, všechny typy zbytečných či nechtěných přesměrování 3XX, nefunkční odkazy, titulky, meta description, nadpisy a mnoho dalšího, Screaming Frog je nutností.
Vyzkoušet zdarma: Screaming Frog SEO Spider
4. Screaming Frog Log File Analyzer
Bratříček předešlého nástroje umí analyzovat logy. Bezplatná verze analyzátoru vám nabídne robustní nástroj na analýzu 1000 řádků ze souboru logu. Na otestování malého webu a seznámení s nástrojem vám tento nástroj výborně poslouží.
Vyzkoušet zdarma: Screaming Frog Log File Analyzer
Klíčová slova
5. Answer The Public
Hodně zajímavý projekt, který dokáže generovat všechny myslitelné otázky vztahující se ke klíčovému slovu, vizualizované v hodně zajímavé formě - to je Answer The Public. Vyzkoušet můžete opět zdarma.
Vyzkoušet zdarma: answerthepublic.com
6. Ubersuggest
Chcete více údajů o klíčových slovech? Ať už jde o SEO nebo PPC, získáte přehled o všech. Od objemu, sezónnost až po cenu za kliknutí. Nástroj Ubersuggest pro klíčové slovo vám ukáže vše zdarma. Nebojte se a použijte nástroj pro klíčová slova tolikrát, kolikrát chcete bez omezení. Více o nástroji Ubersuggest...
Nástroj zdarma na: neilpatel.com/ubersuggest
7. Collabim
Collabim je dle informací na jeho stránkách nejpoužívanější SEO nástroj v ČR. A já o tom nemám důvod pochybovat, sám ho používám absolutně nejvíce ze všech českých nástrojů. Více o Collabimu se dočtete v SEO nástrojích. Collabim měří pozice klíčových slov ve vyhledávačích, dokáže vyhledávat podobná klíčová slova, dokáže zjišťovat PPC reklamy na dané výrazy, zvládá jednorázové analýzy, vyhledává odkazové příležitosti (pro budování zpětných odkazů), přináší analýzu konkurenčních webů. Název Collabim je zkratkou COLLaboration On Internet Marketing.
Collabim můžete vyzkoušet zdarma a poté s 50% slevou na této stránce: Collabim
8. Marketing Miner
Marketing Miner je online nástrojem, který zprostředkovává marketingovým specialistům získávání dat, důležitých pro jejich rozhodování v oblasti online marketingu. Během prvních 3 měsíců existence nové verze (která startovala od nuly) si získal přízeň mezi více než tisíci českými specialisty, kteří se stali aktivními uživateli. Aplikace měří pozice ve vyhledávačích Google a Seznam, zjišťuje hledanost klíčových slov, kontroluje indexaci stránek, hromadně získává data o URL ze služby Majestic, kontroluje hreflag, kontroluje strukturovaná data, pomáhá s kategorizací dat při klíčovce (místo ručního třídění v Excelu nebo OpenRefinu). Obsahuje i další funkcionality, viz návody Marketing Mineru.
Vyzkoušet zdarma: Marketing Miner
Zpětné odkazy
9. Disavow Tool
Užitečný nástroj Googlu zdarma pro boj s negativním SEO. Díky Disavow se můžete distancovat od negativních odkazů, které poškozují autoritu (reputaci) stránky.
Nástroj zdarma: Disavow Tool
10. Open Link Profiler
Robustní nástroj pro analýzu zpětných odkazů. Zdarma nabízí poměrně hodně muziky. Za příplatek získáte všechny profesionální funkce.
Vyzkoušet zdarma: Open Link Profiler
Více nástrojů na SEO test zdarma najdete na stránce SEO nástroje.
Poslední aktualizace článku: 8.7.2019