V SEO se bez tvorby zpětných odkazů neobejdeme. Ať už se bavíme o interním linkbuildingu nebo externím linkbuildingu, vždy se snažíme (mimo jiného) získat z cílové URL co nejvyšší PageRank a autoritu. Obojí se přenáší z odkazujícího zdroje na odkazovanou stránku.
Jistě jste si nejednou kladli otázku, jakou kvalitu má ten či onen zpětný odkaz, ať už v rámci vašeho webu nebo z jiného webu, který jste získali přirozenou cestou (organicky) či nakoupili.
Jak získat zpětné odkazy?
- Interní prolinkování (interní linkbuilding)
- Tvorba kvalitního a přínosného obsahu -> někdo na vás přirozeně odkáže (organický linkbuilding)
- Metoda hledání broken-links
- Guest posting - psaní článků pro jiné weby
- Psaní recenzí / názorů - následné vyžádání si zpětného odkazu
- Placené PR články
- Další méně efektivní techniky
Krásný článek o tom tom, jak Google vyhodnocuje kvalitu zpětných odkazů vydal blog MOZ, který pomocí úžasně jednoduchých, přitom perfektně vystihujících infografik vysvětluje, jakou sílu si jednotlivé stránky předávají při všech možných variantách, které mohou nastat.
1. Odkazy z kvalitních stránek přenášejí více PageRanku
2. Odkazy u vnitřku unikátního obsahu přenáší vyšší hodnotu než ze sidebaru nebo patičky
3. Odkazy umístěné výše na stránce přenáší vyšší hodnocení, než níže umístěné odkazy
4. Odkazy s relevantním Anchor textem mohou přenášet více hodnoty
5. Odkazy z unikátních domén mají vyšší hodnotu než přidávání nových odkazů ze stejné domény
6. Externí odkazy mají vyšší vliv než interní odkazy
7. Odkazy ze stránek, které se odkazují na důvěryhodné stránky, mohou přenášet vyšší hodnotu
8. Odkazy z obsahově relevantních stránek mohou přenášet vyšší hodnotu
9. Odkazy z aktualizovaných, resp. aktuální stránek mohou přenášet vyšší hodnotu než odkazy ze zastaralých stránek
10. Míra nárůstu zpětných odkazů může pro vyhledávače znamenat aktuálnost a relevanci stránek
11. Google snižuje hodnocení u spamu a odkazů nízké kvality
12. Dozvuky zpětných odkazů: Vliv odkazu může přetrvávat i poté, co zmizí
13. Stránky, které odkazují na autoritativní weby mohou získat více než ty, které tak nečiní
14. Stránky, které odkazují na spam mohou devalvovat ostatní odkazy
15. Nofollow stránky sice nejsou vyhledávači procházeny, mohou ale v určitých situacích přenášet hodnotu
16. Mnoho odkazů z JavaScriptu může předávat hodnotu, musí být ale Googlem k přečtení (indexovatelné)
17. Jestli odkazujete z jedné stránky více odkazy, ten první má vyšší prioritu
Druhý odkaz přenáší PageRank, nebere se již v potaz Anchor text.
18. Robots.txt a Meta Robots mohou ovlivnit, jak a zda jsou odkazy vidět
19. Vyloučené odkazy přes Disavowed nepřenáší z pravidla hodnotu
20. Neprolinkované zmínky mohou být spojovány s daty a autoritou webu A
Zdroje článku
20 New Graphics on Google’s Valuation of Links - Moz. Moz - SEO Software, Tools & Resources for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 06.08.2019]. Dostupné z: https://moz.com/blog/20-illustrations-on-search-engines-valuation-of-links
How to Get Backlinks: 7 Tactics That Don't Require New Content. Ahrefs - SEO Tools & Resources To Grow Your Search Traffic[online]. Copyright © 2019 [cit. 06.08.2019]. Dostupné z: https://ahrefs.com/blog/how-to-get-backlinks/
10 Smart Ways to Earn or Build Backlinks to Your Website. Entrepreneur - Start, run and grow your business. [online]. Copyright © 2019 Entrepreneur Media, Inc. All rights reserved. [cit. 06.08.2019]. Dostupné z: https://www.entrepreneur.com/article/247984