SEO agentura se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače.
Na trhu existuje pravděpodobně i několik ryze SEO agentur, ale většina z nich budou spíše nabízet komplexní služby v oblasti internetového marketingu (online marketingová agentura).
SEO je totiž pouze částí komunikačního mixu většiny internetových projektů a samostatně (specializovaně) SEO se věnují spíše freelanceři.
Jaké jsou výhody SEO agentury
- Disponuje větším počtem odborníků (myslím specializací). Mohou mít jednoho specialistu na linkbuilding, specialistu na copywriting, specialistu dělajícího jen analýzy klíčových slov atd.
- Zastupitelnost v případě nemoci nebo dovolené
- Širší spektrum nabízených služeb a tím pádem i synergií
Jaké jsou nevýhody SEO agentury
- Práci může vždy odvádět někdo úplně jiný, mohou kolísat výsledky výstupů
- Vyšší cena - už musíte platit celý agenturní aparát (key account, šéf optimalizátora, majitel, asistentka, větší prostory...)
Kde ji nejčastěji najdete - Praha, Brno, Ostrava
Ryzí SEO agentury nerostou jak houby po dešti. Většinou ji najdete ve větším městě - Praha, Brno, Ostrava. Při jejím hledání určitě uspějete lépe, když budete hledat klasickou marketingovou agenturu poskytující SEO (optimalizaci stránek pro vyhledávače).
Ceník SEO agentury - jak si účtují své služby
Každá agentura to samozřejmě může mít jinak, ale většinou si agentury účtují podle níže uvedeného modelu.
- Fixní paušál
- Výkonový model
- Fixní paušál + výkonový model
- Hodinová sazba
Opticky může velmi dobře působit výkonový model, ale někdy je to cesta k nekonečné platbě za organickou návštěvnost, která nesplňuje základní parametry SEO KPI.
Jaké specializované služby SEO agentury většinou nabízí
Nabízí samozřejmě to samé, co nabízí SEO konzultant:
- SEO konzultace
- SEO audit
- Analýza on-page faktorů
- Analýza off-page faktorů
- Analýza klíčových slov
- Tvorba obsahové strategie
- SEO copywriting
- Hodnocení a kritika webu
- SEO správa
- SEO reporting
Výše jsou uvedené standardní SEO služby, které nabízí i SEO konzultanti. Agentury, které jsou však personálně více saturované a disponují větším množstvím lidí, dokáží nabízet větší spektrum služeb. Další služby mohou být např.:
- Získávání zpětných odkazů
- Strategie linkbuildingu
- Analýzy poklesu návštěvnosti
- Analýzy konkurence
- Technické audity
- Analýzy obchodní účinnosti webu
- Analýzy návštěvnosti
- Odstraňování penalizace
- SEO poradenství (SEO konzultace)
- Optimalizace obrázků
- Optimalizace videí na Youtube
- Implementace mikroformáty
- Mobilní SEO
- Lokální SEO
- Individuální SEO školení
Tento seznam jsem převzal z webových stránek jedné nejmenované agentury. V podstatě vše výše uvedeného nabídne i každý SEO konzultant.
Nečestné praktiky SEO agentur, na co si dát pozor
Nečestné praktiky samozřejmě mohou nabízet i SEO freelanceři, konzultanti či specialisti. Berte to tedy jako obecné doporučení, na co si dát pozor.
1. Garance 1. nebo předních pozic ve vyhledávačích
Dnes se to doufám už moc nestává, ale můžete se setkat s někým, kdo bude garantovat přední pozice ve vyhledávačích. Garantovat první pozici nejde. Proč ne? Přečtěte si můj článek Jak se dostat na první stránku v Google.
2. SEO paušál
Neplaťte paušál, aniž byste věděli, za co platíte. Pakliže se s někým dohodnete na paušálu, nechte si vykonanou práci předložit. Na SEO se nedohlíží, SEO se musí dělat. Musí tam být nějaké jasně vykazatelné práce, aby se dostavil výsledek. Nabídne-li vám někdo paušál bez přehledu vypracovaných úkonů, nohy na ramena.
3. Snaha optimalizovat několik hlavních klíčových slov a frází
Takto to opět nefunguje. Chcete-li dělat koncepční a dlouhodobě fungující SEO, nechte si udělat analýzu klíčových slov a na to připravte obsahovou strategii zaměřenou na priority (s reálně dosažitelnými výsledky).
4. Nabídka 1000 zpětných odkazů do týdne
U zpětných odkaz rozhoduje kvalita, ne kvantita. A odkazové farmy vám hodnocení stránky sníží, ne zvýší. Linkbuilding vyžaduje čas, odbornost a po posledních updatech Googlu rozvahu. Ve svých dokumentech Google jasně deklaruje, že kupování zpětných odkazů je zakázaná technika.
Chtějte výsledky
O tom, jaké výsledky máte chtít píši v mém článku o klíčových výkonnostních metrikách v SEO.
Poslední aktualizace článku: 21.9.2019