Než se pustíte do samotné optimalizace webových stránek, musíte udělat důkladnou analýzu klíčových slov. Musíte zjistit, která klíčová slova (vyhledávané dotazy) jsou důležitá, které mají zajímavý objem hledání a které slova jsou jak konkurenční.
Nedává smysl dělat optimalizaci fáze, kterou nikdo nevyhledává. Určitě se vám podaří získat první příčky na nekonkurenční výraz, ale bude vám to k ničemu, když má tento výraz nulovou hledanost, z takového KW návštěvnost nevznikne.
Čím obecnější klíčové slovo optimalizujete, tím větší je pravděpodobnost, že z něj získáte organickou návštěvnost. Jsou to základní a široce zaměřené výrazy. Přidáte-li k těmto obecným slovům další související klíčová slova, dostanete širší okruh klíčových slov, který se nazývá "chunky middle, nebo také Middle Tail". Je to soubor klíčových slov, který není tak konkurenční, takže je jednodušší na ně získat návštěvnost. Přidáte-li další související fráze (4 a více slov), získáte tak organickou návštěvnost z tzv. "Long tail" - dlouhý ocas. Objem vyhledávání těchto frází klesá, ale tyto fráze dokážou generovat velmi konverzní návštěvnost, protože už velmi dobře upřesňují konkrétní hledanou věc.
Ukázky vyhledávacích dotazů
Short Tail: šablona wordpress
Middle Tail: šablona wordpress pro blog
Long Tail: šablona zdarma pro wordpress blog
Kde získáte klíčová slova
Jedním z nejlepších zdrojů pro získání klíčových slov je Plánovač klíčových slov Google umístěný uvnitř uživatelského rozhraní Google Ads. Můžete vyhledávat klíčová slova na základě polohy a sezónnosti zobrazit odhadované objemy vyhledávání.
Další šikovný nástroj pro získání klíčových slov zdarma je Ubersuggest. V našich končinách je dobré zkusit použít např. Collabim nebo Marketing Miner. Já hodně používám SEMrush. Je sice o dost dražší, ale dostávám z něj rychle a pohodlně slušné návrhy klíčových slov.
Jakmile si dáte dohromady všechna relevantní klíčová slova, musíte je setřídit.
Analýza kličových slov pro pokročilejší uživatele
V SEO akademii se věnuji věcem obecněji a je zaměřená na začínající uživatele.
Jste-li pokročilejším uživatelem, můžete se podívat, jak postupuji při analýze klíčových slov. Uvidíte tak, jak komplexní proces to je. Podívat se také můžete na to, jak se očišťují vydolovaná klíčová slova v nástroji OpenRefine.
Chcete detailní postup tvorby analýzy klíčových slov?
E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem, je praktickým tutoriálem, jak postupovat při tvorbě a zpracování analýzy klíčových slov pro SEO (optimalizaci stránek pro vyhledávače). Dává jasný návod, jak se získanými daty naložit v praxi, jak využít jejich potenciál na maximum.
Kniha vás naučí a provede procesem:
- jak si shromáždit všechny relevantní klíčová slova a fráze,
- jak data očistíte v OpenRefine,
- jak ke všem klíčovým slovům získáte všechny nezbytné KPI,
- jak na dataset aplikujete klasifikaci (kategorizaci / dimenze / témata / třídy),
- jak nad analýzou klíčových slov vytvoříte přehledy pomocí kontingenčních tabulek a grafů,
- jak analýzu klíčových slov využijete v praxi.
Pro lepší pochopení a zažití postupu ukazuji celý proces tvorby analýzy na konkrétním příkladu existujícího e-shopu.
Knihu si můžete objednat na stránce Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem.
Další lekce v kapitole ON-PAGE faktory (důležité věci na stránkách)
- Úvod do on-page faktorů
- Analýza klíčových slov / Analýza klíčových slov krok za krokem (pro pokročilé)
- Tvorba a optimalizace obsahu
- Základy ON-PAGE faktorů
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.