Personalizace a hodnocení vyhledávačů
Před lety všichni viděli přesně stejné výsledky vyhledávání.
Dnes tomu tak není a každý z nás může vidět mírně jiné výsledky vyhledávání. Každý z nás totiž dostává personalizované výsledky, na které má vliv několik faktorů. Ale neznamená to, že by to platilo ve všech hledáních.
Váhy hodnotících faktorů u personalizace
- Země +3
- Místo vyhledávání +3
- Historie vyhledávání +2
Země +3
Jedním z nejjednodušších faktorů pro personalizaci, je to, že se lidem zobrazují výsledky relevantní pro zemi, ve které se nacházejí.
Někdo v USA hledající „fotbal“ získá výsledky o americkém fotbalu; někdo ve Velké Británii získá výsledky o fotbalu, který by Američané nazvali "Soccer".
Pokud se vaše stránky z pohledu vyhledávače nepovažují za relevantní pro konkrétní zemi, máte menší šanci na zobrazení, když dojde k personalizovanému hledání pro danou zemi. Pokud se budete s vašimi stránkami chtít ukazovat na výsledky vyhledávání v různých zemích, budete muset pracovat na mezinárodním SEO.
Pokud máte pocit, že byste měli být relevantní, budete pravděpodobně muset pracovat na svém mezinárodním SEO.
Místo vyhledávání +2
Vyhledávače nepřestávají personalizovat na úrovni země. Výsledky budou přizpůsobeny městu nebo oblasti na základě umístění uživatele.
Chcete-li, aby se vaše stránky zobrazovaly v konkrétním městě, je důležité, aby se vaše stránky vztahovaly k danému městu.
Další informace o lokalitách naleznete v článcích o lokálním SEO v akademii.
Historie vyhledávání +2
Už jste v minulosti něco vyhledávali a klikli jste na určité odkazy?
Vyhledávače vám chtějí na vaše hledané dotazy vracet ty nejrelevantnější výsledky, které co nejlépe uspokojí vaše potřeby. A když jste již v minulosti několikrát navštívili nějakou stránku, pravděpodobně bude relevantní i v případě dalších hledání, které se týkají stejného nebo velmi podobného tématu.
Může se pak stát, že tyto výsledky z indexu vyhledávače upřednostní před jinými, které jste v minulosti nepovažovali za relevantní.
Význam mohou také hrát sociální signály. Pakliže jste některé ze stránek olajkovali v některých sociálních sítí, mohou být pro vaše hledání opět relevantnější.
Další lekce v kapitole hodnotící faktory
- Úvod do hodnotících faktorů
- Hodnotící faktory: Obsah
- Hodnotící faktory: Architektura
- Hodnotící faktory: HTML
- Hodnotící faktory: Hodnocení důvěryhodnosti a autorita
- Hodnotící faktory: Odkazy
- Hodnotící faktory: Personalizace
- Hodnotící faktory: Sociální signály
- Hodnotící faktory: Penalizace
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.