Hodnotící faktory: Personalizace

Hodnotící faktor: PersonalizacePersonalizace a hodnocení vyhledávačů

Před lety všichni viděli přesně stejné výsledky vyhledávání.

Dnes tomu tak není a každý z nás může vidět mírně jiné výsledky vyhledávání. Každý z nás totiž dostává personalizované výsledky, na které má vliv několik faktorů. Ale neznamená to, že by to platilo ve všech hledáních.

Váhy hodnotících faktorů u personalizace

  • Země +3
  • Místo vyhledávání +3
  • Historie vyhledávání +2

Země +3

Jedním z nejjednodušších faktorů pro personalizaci, je to, že se lidem zobrazují výsledky relevantní pro zemi, ve které se nacházejí.

Někdo v USA hledající „fotbal“ získá výsledky o americkém fotbalu; někdo ve Velké Británii získá výsledky o fotbalu, který by Američané nazvali "Soccer".

Pokud se vaše stránky z pohledu vyhledávače nepovažují za relevantní pro konkrétní zemi, máte menší šanci na zobrazení, když dojde k personalizovanému hledání pro danou zemi. Pokud se budete s vašimi stránkami chtít ukazovat na výsledky vyhledávání v různých zemích, budete muset pracovat na mezinárodním SEO.

Pokud máte pocit, že byste měli být relevantní, budete pravděpodobně muset pracovat na svém mezinárodním SEO.

Místo vyhledávání +2

Vyhledávače nepřestávají personalizovat na úrovni země. Výsledky budou přizpůsobeny městu nebo oblasti na základě umístění uživatele.

Chcete-li, aby se vaše stránky zobrazovaly v konkrétním městě, je důležité, aby se vaše stránky vztahovaly k danému městu.

Další informace o lokalitách naleznete v článcích o lokálním SEO v akademii.

Historie vyhledávání +2

Už jste v minulosti něco vyhledávali a klikli jste na určité odkazy?

Vyhledávače vám chtějí na vaše hledané dotazy vracet ty nejrelevantnější výsledky, které co nejlépe uspokojí vaše potřeby. A když jste již v minulosti několikrát navštívili nějakou stránku, pravděpodobně bude relevantní i v případě dalších hledání, které se týkají stejného nebo velmi podobného tématu.

Může se pak stát, že tyto výsledky z indexu vyhledávače upřednostní před jinými, které jste v minulosti nepovažovali za relevantní.

Význam mohou také hrát sociální signály. Pakliže jste některé ze stránek olajkovali v některých sociálních sítí, mohou být pro vaše hledání opět relevantnější.

Další lekce v kapitole hodnotící faktory

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu