V minulých lekcích jsme si zmínili některé z hodnotících faktorů, které ovlivňují výsledek v SEO.
Jistě, odkazy a obsah jsou neuvěřitelně důležité hodnotící faktory v SEO, ale algoritmus Google používá více než 200 faktorů, když indexuje a řadí stránky.
Je důležité, abyste pochopili, že nestačí pracovat s těmi nejznámějšími a často označovanými jako nejvýznamnějšími. Všechny faktory mají vliv na vaši pozici ve vyhledávačích, jen každý má jinou váhu a ta se v čase mění.
SEO se nedá zapnout. Neexistuje Svatý grál, neexistuje červené tlačítko, které zmáčknete a SEO začne fungovat. Neexistuje jediný hodnotící faktor, na který byste se měli zaměřit, všechno funguje jako celek a společně, navíc se vše v čase mění.
Ve vyhledávání také existuje personalizace a hraje důležitou roli. Google přizpůsobuje výsledky vyhledávání na základě vyhledávání u použitého profilu. Uživatelé tak mohou zaznamenat i mírně odlišné výsledky, které mají co dělat právě s historií jejich vyhledávání.
Výsledek vyhledávání značky zobrazuje popularitu firmy nebo webové stránky. Čím více uživatelů vyhledává konkrétní značku, tím více je daná značka oblíbená. Důležité je také kontext - klíčová slova použitá ve spojení se značkou mohou pomoci pomoci k lepšímu umístění vašich klíčových slov ve výsledku vyhledávání.
Velká diskuze se vede o míře prokliku, nebo-li Click Through Rate - CTR, což je hodnotící faktor v algoritmu Google. Mnoho studií prokázalo, že CTR má alespoň dočasný vliv na zlepšení hodnocení stránky. Hlavní myšlenkou je, že čím více uživatelů klikne na vaše stránky na daném SERP, tím výše se zobrazí váš web v budoucnu na podobné vyhledávací dotazy.
Teoreticky může Google pracovat i s chováním off-line a promítat ho do výsledku vyhledávání. Pokud máte nainstalované Google Mapy (na Androidu i iOS), navštívíte kamennou provozovnu, může to mít vliv na organic.
Další na výsledky může mít počet a kvalita hodnocení určitých stránek, jak rychle byly recenze získány, jak důvěryhodné jsou. Všechny tyto faktory mohou mít vliv na viditelnost.
Dalším pravděpodobným hodnotícím faktorem jsou sociální signály (interakce). I když Google tvrdí, že nepoužívá sociální signály, několik studií již prokázalo, že obsah, který je sdílený častěji na sociálních sítích, má vyšší pozice ve vyhledávačích. Korelace však nedokazuje příčinnou souvislost, protože Google hodnotí stránky s nejlepším a nejrelevantnějším obsahem a to právě mohou být stránky s nejvyšším počtem sdílení.
Chcete-li se dozvědět více o hodnotících faktorech, připravil jsem k tomu v rámci SEO Akademie celou lekci. Navštivte prosím Úvod do hodnotících faktorů.
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.