Sociální média a hodnocení ve výsledcích vyhledávání
Použití odkazů jako off-page hodnotícího faktoru bylo pro vyhledávače velkým krokem vpřed. Ale postupem času z různých důvodů ztratily odkazy svou hodnotu. Některé weby např. začaly opatřovat zpětné odkazy atributy nofollow ve snaze bojovat proti odkazovému spamu. Odkazy se kupují a prodávají, což je činí méně důvěryhodnými.
Pak přišly sociální sítě. Lidé začali obsah a stránky sdílet, hodnotit, komentovat. A to dává vyhledávačům novou příležitost, jak zjistit, jaký obsah je pro uživatele hodnotný a který není a to díky sociální interakci.
Váhy hodnotících faktorů u sociálních signálů
- Pověst +2
- Sdílení +1
Google opakovaně uvádí, že nepoužívá hlavní sociální sítě Facebook a Twitter jako nástroj pro hodnocení stránek. Nicméně dle názoru mnohých SEO expertů a specialistů vyplývá, že sociální sítě mohou být důležitým nepřímým hodnotícím faktorem.
Pověst +2
Hodnota sociální interakce není od všech účtů stejná. Když si založíte 100 sociálních profilů a budete provádět interakce směrem k vašemu webu, nebude to žádný relevantní signál směrem pro organické vyhledávání.
Proto se snažte získávat reference ze sociálních sítí z účtu, které jsou důvěryhodné (ne účty s pár uměle vytvořenými přáteli).
Sdílení +1
Je to podobné, jako se zpětnými odkazy. Když budete dělat dobrý obsah, lidé vás budou sdílet. A to pro vás znamená samá pozitiva, včetně vyšší návštěvnosti, dalšího sdílení atd. A i přesto, že zpětné odkazy ze sociálních sítí nemusí mít takovou váhu, přesto k nim mohou vyhledávače určitou měrou přihlížet.
Další lekce v kapitole hodnotící faktory
- Úvod do hodnotících faktorů
- Hodnotící faktory: Obsah
- Hodnotící faktory: Architektura
- Hodnotící faktory: HTML
- Hodnotící faktory: Hodnocení důvěryhodnosti a autorita
- Hodnotící faktory: Odkazy
- Hodnotící faktory: Personalizace
- Hodnotící faktory: Sociální signály
- Hodnotící faktory: Penalizace
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.