Linkbuilding je jedním z nejdůležitějších úkonů v SEO. Linkbuilding je proces získávání zpětných odkazů, které míří na vaše stránky z jiných stránek, případně sociálních sítí.
Získat kvalitní zpětný odkaz trvá spoustu času a spousty úsilí, ale nezapomeňte, že příchozí odkazy jsou v algoritmu Google nejdůležitějším signálem relevantnosti.
Vždy usilujte o opravdové reálné odkazy z redakčních článků, ty, které získáte přirozenou cestou, protože na vás ostatní odkazují, protože máte hodnotný obsah pro jejich publikum.
V každém případě se vyhněte získávání špatných odkazů, ve kterém jsem psal v předchozím článku.
Vyvarujte se všech těchto aktivit:
- nakupování odkazů
- vydávání tiskových zpráv (jako linkbuildingové techniky)
- získávání zpětných odkazů ze spamových fór a webů (spamovými myslím jednoúčelové weby, jejichž jediná existence a účel bytí je pouze vydělávat na reklamě)
- komentářové odkazy, které mají charakter spamu
Budete-li se pouštět do linkbuildingové kampaně, udělejte si důkladnou analýzu vašeho odkazového profilu a vašich přímých konkurentů. Identifikujte si odkazové příležitosti a pak se rozhodněte, které z nich jsou pro vaše stránky a produkty nejvhodnější. Přemýšlejte o obsahu, který můžete vytvořit, aby byl pro cílové zpětné odkazy zajímavý (data, informace, mediální obsah...).
Identifikujte si stránky, které jsou potenciálně vhodné k odkazování na váš obsah. Návštěvníkům odkazových zdrojů by váš obsah měl být prospěšný a smysluplný, jinak to bude k ničemu.
Další efektivní linkbuildingovou strategií mohou být broken links (nefunkční odkazy). Web je dynamický prostor. Nové stránky vznikají, jiné zanikají, některé se přejmenují. Často se tak stane, že nějaká vysoce autoritativní stránka odkazuje na obsah, který již neexistuje. Můžete vytvořit podobný obsah, který je užitečný a odpovídá danému tématu (relevantní k vašemu byznysu). Pak už jen stačí oslovit provozovatele webu s nefunkčním obsahem, že jeden z jeho odkazů nefunguje a můžete mu nabídnout alternativu v podobě vašeho obsahu. Ano, je to hodně náročná technika, ale je prověřená a funkční.
Další odkazovou příležitostí a budování zpětných odkazů je tzn. Unlinked mentions. Jde o to, že někdo o vašem webu mluví, ale nedá na něj odkaz na vaše stránky. Můžete kontaktovat provozovatele s prosbou, nebylo-li by možné přidat odkaz na stránku, aby se ostatní uživatelé mohli přímo podívat na diskutované téma. Přidání odkazu je hračka a pro každou firmu je to malá operativa.
Je dobré si také uvědomit, že každý web se pohybuje v určité komunitě (zákazníků, dodavatelů, spřátelených webů atd.). Existuje tak spousta možností, jak vytvářet zpětné odkazy založené na vztazích, které již existují.
Linkbuilding je nikdy nekončící proces získávání hodnotných, relevantních a přirozených odkazů. Pracujte na něm průběžně a kontinuálně.
Další lekce v kapitole OFF-PAGE faktory (zpětné odkazy)
- Zpětné odkazy a jejich hodnota
- Anchor text
- Špatné (toxické) zpětné odkazy
- Analýza zpětných odkazů
- Linkbuilding
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.