Kromě použití responzivního webu a dodržování nejlepších postupů pro zvýšení rychlosti vašeho webu je důležité se soustředit na uživatelskou zkušenost mobilních uživatelů. I to má vliv na výsledky ve vyhledávání.
Zákazníci by měli být schopni se rychle a snadno navigovat. Zde je několik osvědčených postupů, kterým byste měli věnovat pozornost:
V první řadě se ujistěte, že je možné pohodlně dohledat kontakt na provozovatele stránek, konkrétně telefonní číslo. Ujistěte se, že vaše telefonní číslo je klikatelné. Nenuťte lidi vyťukávat váš telefon. Uděláte-li z čísla odkaz, lidem stačí na číslo kliknout a začnou volat.
Když mluvíme o kliknutí, nezapomeňte, že uživatelé používají na mobilních zařízeních prst místo myši. Ujistěte se, že prvky, na které lze klikat, mají dostatečně rozsáhlou plochu obrazovky, na kterou je snadné kliknout. Pokud jsou prvky příliš malé a blízko sebe, je pro uživatele mnohem těžší kliknout na odkaz.
Ujistěte se, že je snadné kliknout na nabídku a položky podnabídky by měly být dostatečně od sebe odděleny, aby bylo možné snadno kliknout.
Věnujte pozornost velikosti písma - ujistěte se, že je dostatečně velké, aby bylo v mobilních zařízeních snadno čitelné.
Věnujte pozornost vašemu rozvržení - pokud se spoléháte pouze na responzivní kód, který slouží k uspořádání prvků pro mobilní zařízení, mohli byste skončit s přeplněnými stránkami. Nezapomeňte, že byste měli nejprve navrhnout vše pro mobilní zařízení a potom pomocí responzivního CSS vytvořit verzi pro stolní počítače.
Ujistěte se, že vaše formuláře jsou co nejkratší - je mnohem obtížnější vyplnit složité formuláře v mobilních zařízeních.
Dělejte na mobilních zařízení A/B testování. Vždy je důležité si věci řádně protestovat, aby uživatelský zážitek byl co nejlepší.
Další lekce z kapitoly Mobilní SEO
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.