Procházení, indexování a hodnocení vyhledávačů

Pojďme si povědět, jak vyhledávače skutečně fungují. Algoritmus Google je extrémně složitý, ale v nejjednodušším pojetí je Google jen program detekce vzorů. Když vyhledáte frázi klíčových slov (sousloví), služba Google vám poskytne seznam webových stránek, které odpovídají vzoru, který souvisí s vaším vyhledáváním.

Většina lidí si neuvědomuje, že když vyhledávají na Googlu nebo v jiném vyhledávači, ve skutečnosti neprohledávají aktuální internet. Ve skutečnosti vyhledávají v indexu Google, tzn. pouhou uloženou kopii stránek, které Google procházel.

Společnost Google používá k procházení webů malé programy nazvané boti - googlebot (pavouci). Pavouci jsou způsobem, jak Google skutečně objevuje obsah.

Procházení, indexování a hodnocení vyhledávačůGooglebot zkontroluje veškerý obsah stránky a poté následuje odkazy na této stránce a podívá se na obsah dalších stránek, na které stránka odkazovala. Poté následuje odkazy na těchto stránkách, které odhalují další a další obsah, a pak odkazy na těchto stránkách vedou dalšímu a dalšímu obsahu ... Pavouci takto postupně procházejí veškerý obsah internetu, dokud neprojdou "všechny stránky".

Když pavouci procházejí tyto stránky, kopie stránek jsou uloženy na serverech Google (ve zjednodušené podobě). Toto je index společnosti Google a je uložen tak, aby umožnil Googlu rychle prohledávat miliardy stránek v indexu. Když vyhledáte určitou frázi, Google zkontroluje index a zobrazí seznam všech stránek, které souvisí s vaší vyhledávací frází.

Zde je místo, kde se vítězí v SEO! SEO se snaží ovlivnit indexované stránky! Google používá algoritmus, aby se podíval na seznam stránek, které právě vytáhl z indexu, a vyhodnotil je na základě relevantnosti.

Řekněme, že jste hledali "SEO akademii". Společnost Google se hledaný výraz pokusí vyhledat v indexu a přichází se seznamem všech webových stránek odpovídajících dotazu "SEO akademie". Potom použijete algoritmus k seřazení seznamu tak, aby nejvýznamnější stránky byly nahoře.

Existují stovky hodnotících faktorů, z nichž každý má jinou přidělenou váhu nebo hodnotu. Vyhledávací algoritmus hodnotící relevanci vyhledávacích výrazů se bude zabývat několika stovkami různých faktorů, které ovlivňují relevanci, jako je obsah na stránce, počet dalších stránek, které odkazují na danou stránku, a celkovou kvalitu webové stránky.

Když děláme SEO, doufáme, že tyto výsledky ovlivníme. Víme, že pokud optimalizujeme správné SEO parametry (signály), algoritmus společnosti Google rozhodne, že stránka je relevantnější - že je to lepší odpověď na požadovanou otázku - a zobrazí stránku vyšší než ostatní možnosti v indexu.

Googlebot

Obrázek Googlebota. Zdroj: https://webteriordesigns.com/googlebot-scroll/

 

Další lekce v kapitole základy o vyhledávačích

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu