E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem
E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem, je praktickým tutoriálem, jak postupovat při tvorbě a zpracování analýzy klíčových slov pro SEO (optimalizaci stránek pro vyhledávače). Dává jasný návod, jak se získanými daty naložit v praxi, jak využít jejich potenciál na maximum.
Kniha vás naučí a provede procesem:
- jak si shromáždit všechny relevantní klíčová slova a fráze,
- jak data očistíte v OpenRefine,
- jak ke všem klíčovým slovům získáte všechny nezbytné KPI,
- jak na dataset aplikujete klasifikaci (kategorizaci / dimenze / témata / třídy),
- jak nad analýzou klíčových slov vytvoříte přehledy pomocí kontingenčních tabulek a grafů,
- jak analýzu klíčových slov využijete v praxi.
E-KNIHA JE VE FORMÁTU PDF (12 MB, 152 STRAN). KNIHA VYCHÁZÍ POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ. PO UHRAZENÍ JI ZASÍLÁM OBRATEM E-MAILEM.
Kategorie: | SEO knihy |
---|
Pro lepší pochopení a zažití postupu ukazuji celý proces tvorby analýzy na konkrétním příkladu existujícího e-shopu.
V knize najdete slevu 50% na první 3 měsíce provozu nejpoužívanějšího SEO nástroje v ČR - COLLABIMu. Ušetříte tak 748 Kč. Nabídka platí pro nově registrované uživatele.
Doplněk ke knize: Chcete klastrovat data automatizovaně pomocí skriptu a ušetřit tak drahocený čas? Přečtěte si dodatek Automatizace výběru nejhledanějších klíčových slov pomocí OpenRefine.
Recenze a reakce na knihu Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem
Recenze knížky od Tomáše Zahálky: Recenze na knihu o analýze klíčových slov - Autor knihy: Michal Binka.
Recenze knihy od největšího SEO nástroje v ČR - Collabimu: Recenze e-booku „Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem“
Tato publikace si klade za úkol vás naučit správně zvládnout následující fáze tvorby analýzy klíčových slov a práce s ní:
- Shromáždění všech relevantních klíčových slov (ze zdrojů Google Analytics, Google Search Console, reklamních systémů Google Ads a Sklik, z našeptávačů a souvisejících klíčových slov vyhledávačů, z profesionálních nástrojů Collabim a Marketing Miner nebo ze zahraničních nástrojů Keyword Tool, Ubersuggest a Ahrefs).
- Očištění dat v nástroji OpenRefine a Excelu.
- Získání důležitých KPI ukazatelů k jednotlivým klíčovým slovům.
- Klasifikace / kategorizace shromážděných klíčových slov do tematicky homogenních celků.
- Vytvoření pohledů na data pomocí kontingenční tabulky a grafů.
- Praktické využití dat z analýzy klíčových slov.
Pro koho je e-kniha Analýza klíčových slov nezbytná
- SEO specialista / SEO konzultant
- PPC specialista
- Provozovatel e-shopu / webu
- Reklamní a marketingové agentury
- Copywritery
- Tvůrce obsahu
- Webové architekty
- Marketingový specialista / marketingový manažer...
Ukázka několika stránek z knížky
Kde všude analýz klíčových slov využijete
Z níže uvedeného seznamu jasně vyplývá, jak obrovský záběr a využitelnost analýza klíčových slov má.
- Tvorba architektury webu. Díky kategorizaci (shluku klíčových slov a frází do logicky souvisejících celků – témat) zjistíme, která klíčová slova si zaslouží vlastní kategorie a vstupní stránky, která naopak ne, jak jednotlivé kategorie na webu máme pojmenovat, jak podrobné členění si jednotlivé kategorie zaslouží.
- Nastavení filtrů pro jednotlivé kategorie. S bodem výše souvisí i nastavení hloubky a detailu jednotlivých produktových filtrů, které má analýza klíčových slov identifikovat a přinést odpověď na otázku, zda dané filtry uživatelé využijí
a mají-li místo v našem stromu kategorií a vstupních stránek. - Tvorba obsahové strategie. Díky analýze identifikujete všechna relevantní témata, která uživatele zajímají (vyhledávají). Díky kategorizaci (shluku klíčových slov a frází do logicky souvisejících větších celků) získáte okruhy témat, o kterých můžete psát v obsahové části stránek (blogu), ve slovníčku pojmů, magazínu, ale i v hlavních produktových kategoriích či popiscích samotných produktů a služeb.
- Tvorba SEO Friendly[1] Budete schopni tvořit obsah, který budou milovat nejenom uživatelé, ale i vyhledávače. Ke každé vstupní stránce budete mít kompletní dataset klíčových slov, která by se na stránce měla použít.
- Optimalizace stávajícího obsahu. Řadu témat již na webu máte zpracovaných, ale přesto nemusí dosahovat dobrého výsledku v organickém vyhledávání. Analýza klíčových slov vám pomůže tato témata obsahově rozvinout, upřesnit, doplnit, pomůže vám identifikovat nové a důležité informace, které souvisejí s již existujícím obsahem.
- Tvorba nových vstupních stránek. V analýze klíčových slov identifikujete spoustu nových slov a frází, které uživatelé používají k vyhledávání obsahu. Díky kategorizaci těchto výrazů (shluku do tematických celků) budete schopni vymyslet nové vstupní stránky, které budou lépe odpovídat na dotazy hledajících.
- Stanovení optimalizačních priorit. V situaci, kdy máme omezené zdroje, se musíme rozhodnout, co uděláme teď a co uděláme později. Analýza klíčových slov jednoznačně identifikuje, která témata nebo klíčová slova mají vysokou hledanost, nízkou konkurenčnost, vysokou relevanci k našim konverzním prioritám atd. Díky těmto informacím jsme schopni si určit priority, s jakým obsahem začít nejdříve, s jakým obsahem dosáhneme pravděpodobně nejvíce efektu v nejkratším možném čase s „minimem“ úsilí.
- Identifikace vyhledávacích frází v řeči vašich zákazníků. Již mnohokrát jsem se setkal s majitelem stránek, který se ve svém byznysu pohyboval řadu let, myslel si, že zná veškerou terminologii a všechny možné vyhledávací dotazy, kterými zákazníci hledají jeho produkty a služby. A vždy byl překvapen, jak se jeho předpoklad lišil od výsledné reality. Není možné vytušit všechny reálně použité vyhledávací dotazy relevantní k vašemu obsahu a už vůbec není možné kvantifikovat jejich objem hledání z hlavy.
- Podklad pro správu PPC kampaní. Analýza klíčových slov vám může ušetřit hodně peněz. Při správě PPC ji specialista použije k nastavení reklamních sestav na ty nejrelevantnější a nejvíce konverzní výrazy. Může přitom využít informací
o konkurenčnosti jednotlivých výrazů, průměrné ceně za proklik u jednotlivých výrazů. Může tak svůj rozpočet alokovat na ty méně exponovaná (vyhledávaná) slova, nicméně stejně nebo více relevantní, s řádově nižší CPC[2]. Pokud se v organickém vyhledávání nacházíte na 1. pozici, můžete ušetřit rozpočet na PPC pro dané klíčové slovo a raději ho investovat jinde. Stejně tak můžete díky analýze cílit na méně exponovaná klíčová slova, která budou o řád levnější a budou přinášet stejnou nebo větší míru konverze. - Informace o existenci Landing Pages[3]. Může existovat celá řada klíčových slov a frází, které jsou pro váš byznys potenciálně konverzní (pomáhají splňovat vaše cíle) a vy k nim nemáte dosud žádný obsah. Nebo obsah máte, ale není dostatečně kvalitní, proto jej vyhledávače dosud nedocenily a tato stránka okupuje pozice určené stránkám s nekvalitním nebo nehodnotným obsahem. Analýza klíčových slov vám odpoví, zdali se na daná klíčová slova již ve výsledcích vyhledávání vyskytujete, na jaké pozici a s jakou konkrétní stránkou (Landing Page). Tuto stránku pak můžete dále optimalizovat (vylepšovat její obsah a další hodnotící faktory), abyste se posunuli na vyšší pozice ve vyhledávačích.
- Kompletní audit a revize aktuálního stavu SEO. Díky identifikaci všech relevantních klíčových slov a frází můžete velmi snadno změřit, jaké je vaše rozložení pozic (kolik slov máte mezi TOP 3, TOP 10 nebo TOP 20 výrazy v obou nejvyužívanějších českých vyhledávačích), jak si stojíte v porovnání s přímou konkurencí atd. Dokážete velmi přesně určit svou aktuální pozici v SEO a hlavně jste schopni v následujícím období jasně měřit zlepšení a efektivitu vašich SEO aktivit.
- Identifikace SEO příležitostí. V životě, byznyse ani v SEO neexistuje příliš mnoho zkratek. Někdy jsou ale situace, kdy díky kvalitním datům můžete získat určitou výhodu a dosáhnout tak rychlejšího efektu než za jiných okolností. Analýza klíčových slov vám pomůže identifikovat obsahové a optimalizační příležitosti, které mohou generovat vysokou návštěvnost na relevantních tématech, jež nejsou dosud kvalitně konkurencí pokryta.
- Analýza přímých konkurentů je dalším zajímavým benefitem analýzy klíčových slov. Díky analytickým nástrojům, které si ukážeme, budete moci identifikovat klíčová slova a fráze, které vaší konkurenci generují největší zdroj návštěvnosti.
Praktickou ukázku s detailnějším pohledem do analýzy klíčových slov si můžete přečíst v článku Analýza klíčových slov pro eshopy s módou / oblečením / fashion.
[1] SEO Friendly znamená, že daná věc je zpracována v souladu s požadavky a doporučením vyhledávačů.
[2] Platba za kliknutí (PPC z angl. pay per click).
[3] Landing Page je cílová stránka, na kterou se návštěvník dostane proklikem z výsledku vyhledávání nebo reklamní kampaně.
Anotace e-knihy Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem
Analýza klíčových slov (klíčovka) je tím nejzásadnějším dokumentem, který tvoří základní odrazový můstek při optimalizací webových stránek (SEO).
SEO se bez analýzy klíčových slov nedá dělat koncepčně, dlouhodobě, strategicky
a hlavně efektivně.
Zpracování analýzy klíčových slov je poměrně komplikované, potřebujete k němu určité know-how, dodržet postup, a chcete-li to udělat opravdu kvalitně, neobejdete se bez použití profesionálních placených nástrojů.
I přesto, že na internetu najdete pár návodů, jak analýzu zpracovat, žádný z nich vám neposkytne dostatečně konkrétní informace. Tyto články brouzdají po povrchu a jsou spíše nekompletním TO DO listem, jak při zpracování analýzy postupovat. Je to proto, že toto téma je komplikované, hodně komplexní a přesahuje rozměry standardního webového článku.
Sepsání této e-knihy zabralo kolem 100 hodin a pevně věřím, že všechny části jsou odpovídajícím způsobem popsány.
E-kniha je praktickým návodem, jak postupovat při tvorbě a zpracování analýzy klíčových slov. Dává jasný návod, jak se získanými daty naložit v praxi, jak využít jejich potenciál na maximum.
Pro lepší pochopení a zažití postupu budu celý proces tvorby analýzy ukazovat na konkrétním příkladu existujícího e-shopu.
Obsah knížky
- Co všechno vás tato kniha naučí
- Ukázky výstupu analýzy
- Úvod do analýzy klíčových slov
- Co je analýza klíčových slov
- K čemu všemu slouží analýza klíčových slov
- Kolik času zabere tvorba analýzy klíčových slov
- Kolik stojí analýza klíčových slov
- Jak často se má dělat analýza klíčových slov
- Jak má vypadat správná analýza klíčových slov
- Tvorba analýzy klíčových slov krok za krokem
- Analyzovaný e-shop
- Postup při tvorbě analýzy klíčových slov
- Výstup hotové analýzy klíčových slov
- Shromáždění dat
- Založení excelovského dokumentu
- Klíčová slova z naší stránky
- Google Analytics
- Postup získání klíčových slov z Google Analytics
- Google Search Console
- Postup získání klíčových slov z Google Search Console
- Reklamní systém Google Ads
- Plánovač klíčových slov
- Reklamní systém Sklik.cz
- Nástroj Návrh klíčových slov
- Našeptávače
- Našeptávač Google.cz
- Našeptávač Seznam.cz
- Související vyhledávací dotazy ve vyhledávačích
- Použití profesionálních SEO nástrojů
- Collabim
- Marketing Miner
- Použití dalších online SEO nástrojů k získání relevantních klíčových slov
- Keyword Tool
- Ubersuggest
- Ahrefs
- Data máme, můžeme je jít třídit
- Očištění dat
- Odstranění duplicit
- Zjištění hledanosti
- Zjištění hledanosti klíčových slov v Collabimu
- Minimální hledanost 11+. Proč?
- Překlepy, gramatické chyby, chybná interpunkce
- Kdy optimalizovat chybné výrazy
- Očištění dat v OpenRefine
- Kde a jak stáhnout OpenRefine
- Instalace
- Spuštění
- Import dat
- Klastrování dat (shlukování / clusterování klíčových dat)
- Metodologie shlukování dat
- KPI pro KW, stanovení priorit, ohodnocení konverzního potenciálu každého klíčového slova
- KPI v SEO: na jaké ukazatele se zaměřit
- Stanovení priority (významu) pro každé klíčové slovo
- Jak si stanovit priority k jednotlivým klíčovým slovům a frázím
- Model řízení marketingových projektů frameworkem SEE / THINK / DO / CARE
- Stanovení priorit pro náš e-shop
- Postup stanovení priorit pro náš dataset
- Získání hodnotících KPI ke všem klíčovým slovům
- Co všechno budeme ke klíčovým slovům zjišťovat za hodnoty
- Založení novéhoho webu v Collabimu – napojení na Google Analytics, Google Search Console a Seznam Webmasters
- Import klíčových slov do projektu
- Klasifikace
- Úprava vzhledu výstupní tabulky, aplikace filtrů a podmíněného formátování
- Určení klasifikačního schématu
- Klasifikace / kategorizace / dimenze / témata / třídy
- Kritéria se zástupnými znaky
- Výsledek klasifikace
- Rozšíření analýzy klíčových slov o vstupní stránky a podobu cílové URL 115
- Tvorba Landing Pages (vstupních stránek)
- Datové přehledy nad analýzou klíčových slov
- Vytvoření pohledů na data pomocí kontingenční tabulky a grafů
- Tvorba kontingenční tabulky
- Grafická vizualizace dat
- Vytvoření pohledů na data pomocí kontingenční tabulky a grafů
- Praktické využití analýzy klíčových slov
- Workflow práce s analýzou klíčových slov, aneb kde začít
- Tvorba architektury webu
- Ukázka obecného schématu tvorby architektury
- Nastavení filtrů pro jednotlivé kategorie a podkategorie
- Tvorba obsahové strategie
- Tvorba SEO Friendly obsahu
- Optimalizace stávajícího obsahu
- Titulek stránky (Title)
- Popisek stránky – Meta Description
- Nadpis H1, H2 atd.
- Obsah článku
- Propagace článku
- Tvorba nových vstupních stránek
- Anchor texty pro vnitřní i externí linkbuilding
- Stanovení optimalizačních priorit a postupu u vašeho projektu
- Identifikace vyhledávacích frází v řeči vašich zákazníků
- Podklad pro správu a optimalizaci výkonu PPC kampaní
- Informace o existenci Landing Pages
- Kompletní audit a revize aktuálního stavu SEO
- Analýza přímých konkurentů
Pokud se SEO začínáte, doporučuji nejdříve proniknout do problematiky s knížkou SEO PRAKTICKY: Jak optimalizovat stránky (nejen) pro SHOPTET.
Pokud se chcete naučit dělat analýzu klíčových slov, můžete vyzkoušet moje video školení / kurz / tutoriál - Analýza klíčových slov: návod krok za krokem.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.