Ubersuggest - jednoduchý nástroj na zjištění hledanosti klíčových slov (zdarma)
Nástroj na analýzu hledanosti klíčových slov a návrh souvisejících long tailových frází. Hledáte další nápady na klíčová slova? Zadejte uvedené klíčové slovo a začněte vytvářet další návrhy. Aplikace dobře poslouží pro rychlý přehled o výsledcích v SERP, odhadech návštěvnosti na různých pozicích v SERP, nutných investicích do PPC, pakliže byste se rozhodli inzerovat.
Nástroj najdete na: https://neilpatel.com/ubersuggest/
Nástroj provozuje známý marketér Neil Patel.
Základní funkce nástroje Ubersuggest
Přehled klíčových slov
Chcete více údajů o klíčových slovech? Ať už jde o SEO nebo PPC, získáte přehled o všech. Od objemu, sezónnost až po cenu za kliknutí. Nástroj Ubersuggest pro klíčové slovo vám ukáže vše zdarma. Nebojte se a použijte nástroj pro klíčová slova tolikrát, kolikrát chcete bez omezení.
Návrhy klíčových slov
Potřebujete více nápadů na klíčová slova? Od hlavních pojmů až po dlouhé fráze s dlouhým ocasem (Long Tile) získáte stovky návrhů z bezplatného nástroje pro klíčová slova. Uvidíte také objem, konkurenčnost a dokonce i sezónní trendy pro každé klíčové slovo.
V nástroji nechybí i negativní klíčová slova a filtrování, takže můžete snadno najít správná klíčová slova pro vaši firmu.
Konkurenčnost klíčového slova
Chcete vědět, jak náročné je optimalizovat klíčové slovo? Jak těžké bude posunout slovo v organickém vyhledávání?
S kým v organicu a PPC soutěžíte
Chcete vědět, komu se na dané klíčové slovo daří v organicu? Nebo kdo utrácí peníze za platbu za proklik? V sekci soutěžního přehledu se zobrazí seznam všech konkurentů a dokonce vám ukáže znění jejich reklamy.
Praktické použití nástroje Ubersuggest
Pojďme se podívat na praktické využití nástroje. Vyzkoušíme si vyhledat, jak jinak na tomto webu, výraz SEO.
Overview je v tomto případě "ošizen" o Volume, protože objem vyhledávání na toto KW je nízký. Zajímavá informace je, že na toto slovo není příliš velká konkurence a že by nemělo být těžké se dostat na přední pozice v SERP. Cena PPC je 0 Kč, což určitě nebude pravda, stačí si to vyzkoušet, SERP bude plný inzerce.
Na stránce keyword ideas už najdeme relevantnější výsledky. Dostaneme přehled rozšiřujících frází vztahujících se k tomuto výrazu včetně jejich ceny za PPC.
Cena PPC mi přijde o řád výš, za SEO optimalizaci se snad neplatí 124 Kč. 12,40 Kč je samozřejmě reálnější hodnota.
Na pravé straně vidíme Google SERP, konkrétně 100 prvních pozic. Já obvykle na pozice používám Collabim a ten ukazuje pouze prvních 60, resp. jestli je vaše KW v prvních šedesáti. Ve sloupcích se nám ukazují další 2 hodnoty. Social shares udává hodnotu, kolikrát se hodnota URL ukázala na sociálních sítích. Domain score ukazuje sílu domény, její autoritu. Hodnota je vždy mezi 1 až 100 body, čím vyšší, tím lepší. Wikipedia má 74, takže tak nečekejte moc vysoké hodnoty. Agentura Rober Němec je na trhu už nějakou dobu a má hodnotu pouze 23.
Poslední věc, na kterou se můžeme podívat zdarma je výsledek SERPu, v detailu. Zde vidíme navíc odhadovanou návštěvnost.
Ubersuggest není nikterak robustní nástroj. Je to jednoduchá webová aplikace, která však dokáže zdarma poskytnout některé zajímavé údaje, jako je trend vyhledávání, ukázka výsledků SERP, konkurenčnost slova a náklady na PPC.
Chcete detailní postup tvorby analýzy klíčových slov?
E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem, je praktickým tutoriálem, jak postupovat při tvorbě a zpracování analýzy klíčových slov pro SEO (optimalizaci stránek pro vyhledávače). Dává jasný návod, jak se získanými daty naložit v praxi, jak využít jejich potenciál na maximum.
Kniha vás naučí a provede procesem:
- jak si shromáždit všechny relevantní klíčová slova a fráze,
- jak data očistíte v OpenRefine,
- jak ke všem klíčovým slovům získáte všechny nezbytné KPI,
- jak na dataset aplikujete klasifikaci (kategorizaci / dimenze / témata / třídy),
- jak nad analýzou klíčových slov vytvoříte přehledy pomocí kontingenčních tabulek a grafů,
- jak analýzu klíčových slov využijete v praxi.
Pro lepší pochopení a zažití postupu ukazuji celý proces tvorby analýzy na konkrétním příkladu existujícího e-shopu.
Knihu si můžete objednat na stránce Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem.
Praktickou ukázku s detailnějším pohledem do analýzy klíčových slov si můžete přečíst v článku Analýza klíčových slov pro eshopy s módou / oblečením / fashion.
Pokud se chcete naučit dělat analýzu klíčových slov, můžete vyzkoušet moje video školení / kurz / tutoriál - Analýza klíčových slov: návod krok za krokem.