Ne všichni mají zavedený web. Pokud se rozhodnete začít s prací na novém projektu, je potřeba se obrnit trpělivostí, nastavit si správnou strategii a pak hodně pracovat. Na co si dát pozor u nových projektů a jak rychle přichází výsledky si můžete přečíst v článku SEO u nově vzniklých projektů: kdy přijdou první výsledky.
V této případové studii si ukážeme, že i u nového projektu lze dosáhnout zajímavých výsledků už po jednom měsíci.
Neberte to prosím jako příklad toho, jak rychle může dosáhnout výsledků Váš projekt. Vždy záleží na spoustě proměnných, které budou výsledek zcela zásadním způsobem ovlivňovat (konkurenčnost frází, počet člověkohodin investovaných do tvorby obsahu, akceptace obsahu ze strany vyhledávačů atd.).
Recenziste.cz je agregátor recenzí. Prvního organického návštěvníka získal v srpnu 2022. Výsledky projektu jsou tedy za cca měsíc od spuštění (tento článek píši 6.9.2022).
Collabim - historie klíčových slov
V prvním označeném sloupci Týden 31.2022 jsou výchozí pozice frází na Googlu, v druhém ohraničeném sloupci Týden 36.2022 jsou aktuální pozice. Do TOP 10 se podařilo dostat řadu frází s velmi zajímavými hledanostmi (Search volume). Na Seznam.cz je počet frází v TOP 10 ještě vyšší a to hlavně díky rychlejší hromadné indexaci přes API Collabimu.
Top pozice na Googlu v přehledu klíčových slov
Níže jsou TOP pozice frází, které se podařilo získat měsíc od spuštění projektu.
Úryvek z naší stránky na nulté pozici v SERP
Zajímavostí je, že několik z těchto frází Google zobrazuje dokonce na nulté pozici ve vybraných úryvcích. Na obrázku výše jsou označeny korunkou.
Ranking po měsíci od spuštění podle Ahrefs
Vývoj organické návštěvnosti po měsíci od spuštění projektu. Dle Ahrefs se projekt rankuje na 220 frází a organická návštěvnost překročila 2000.
Jak vypadá nový projekt v Google Search Console
Pěkné metriky máme také v konzoli. Průměrná pozice 9,5, vysoká míra CTR 5,5%, počet rankujících se KW přes 700. Dobrého CTR se nám podařilo dosáhnout díky optimalizovanému titulku, dobré konstrukci description, ale také díky nasazení strukturovaných dat, které u tohoto typu obsahu dávají velký smysl.
Ukázkově se nám vyvíjí počet indexovaných stránek. 92 stránek v indexu, Google postupně přidává zbylé. 176 stránek je zařazeno v Objeveno - momentálně neindexováno a Procházeno - momentálně neindexováno. Tzn. že jsou stránky ve frontě připravené k indexaci, která proběhne v následujících týdnech (cca 7-10 stránek týdně).
Jak vypadá projekt po 3 měsících od spuštění
Po 3 měsících od spuštění má projekt podle Ahrefs průměrnou návštěvnost 9K, což je nad očekávání dobrý výsledek.
Krásný růst je vidět také v Google Search Console. Všimněte si krásné korelace mezi počtem zobrazení a počtem prokliků. Po 3 měsících je také skvělý parametr u průměrné pozice, která je 7,9.
A kromě externích analytik si můžeme data zvalidovat také přímo v Google Analytics. Za posledních 28 dní je návštěvnost na 11K, meziměsíčně projekt roste o 37%.
Pohled na 90 dnů projektu vypadá v GA také velmi dobře.