TOPNYZEBRIK.CZ je specializovaný e-shop na prodej koupelnových topných žebříků.
Prosadit se s koupelnovým vybavením mezi velkými hráči na trhu není vůbec jednoduché. K "boji" ve výsledku vyhledávání jsme museli vyzvat velikány jako jsou Siko, Hornbach, Alzu, Mall, Heureku, Zboží.cz nebo Favi.
Jedním z pilířů návštěvnosti se na těchto stránkách měla stát organická návštěvnost dosažená díky do posledního detailu odladěného SEO. A to se bezezbytku podařilo skvěle splnit.
Aktuální čísla projektu
83 % všech frází je v TOP3 na Googlu
94 % všech frází je na první stránce na Googlu
48 % všech tržeb je díky SEO
Postup optimalizace s cílem stát se organickou jedničkou
Postup optimalizace je u nás vždy stejný. Pokud chcete na projektu pracovat systematicky, s jasně stanovenými prioritami a znát výchozí i potenciální cílový stav, nevyhnete se analytice.
Vždy tak v analytické části řešíme analýzu klíčových slov, na kterou po validaci datasetu ze strany klienta navazuje rozkreslení architektury, její propárování na reálné URL klienta + napárování architektury na konkrétní štítky v Collabimu.
Po analytické části již probíhá fáze implementace, která obsahuje úpravu on-page faktorů, nastavení automatizovaných konstrukcí titulků a meta description v Základním SEO na Shoptetu, navazování parametrů a následná tvorba parametrických kategorií v Pokročilém SEO.
Jaký byl průběh rankingu v grafu rozložení pozic
Pokud se udělá vše správně, SEO funguje v dlouhodobém horizontu.
Všechny úpravy realizované v průběhu času mají za následek neustálé zlepšování rankingu projektu.
Úpravy, které se realizovaly v roce 2020 fungují i dnes. Po 3 letech od startu projektu se na projektu dělají jen minimální úpravy, které souvisí s nově zaváděnými značkami topných žebříků, případným rozšiřováním portfolia.
Na grafu rozložení pozic níže vidíte v nejtmavší zelené barvě, jak se zvyšuje počet frází, které se rankují na pozici 1-3 na Googlu, světle zelená reprezentuje fráze na pozicích 4-10, nejsvětlejší zelená jsou fráze na pozici 11-20.
Začátek spolupráce - 0 frází v TOP10
Na začátku projektu bylo 0 frází v TOP3, 0 frází v TOP10. Projekt byl na začátku své existence zcela bez rankingu.
Dnes (květen 2024) je v TOP3 360 frází, což je 85 % z celého datasetu. Na pozici 4-10 je dalších 9 % frází. Na první stránce na Googlu je tak úctyhodných 94 % ze všech sledovaných relevantních frází.
Graf rozložení pozic na Googlu
V posledním roce je vývoj rankingu následující. Jak je z grafu patrné, pořád a pořád dochází k posunu frází do TOP3. Není tak pravdou, že na SEO musíte neustále pracovat. Pokud se práce realizují správně, Google vás bude odměňovat zlepšováním pozic i v následujících letech.
Collabim Market Share v roce 2024
Projekt je absolutní organickou jedničkou. V TOP10 na Googlu má 94 % ze všech sledovaných relevantních klíčových slov.
Na grafu níže je porovnání s organicky nejúspěšnějšími stránkami v oboru.
Celkem monitorujeme 10 nejlepších webových stránek s nabídkou topných žebříků.
Market Share - podíl frází v TOP10 v porovnání s konkurencí (favi.cz, siko.cz, zboží.cz...).
TOP pozice na Googlu
Na obrázku níže vidíte TOP search volume fráze a jejich ranking na Googlu.
Ranking TOP frází.
Ranking pozic podle Ahrefs
Jak je patrné z Ahrefs, projek nemá dlouhou historii. Stránky vznikly na konci roku 2020.
Na projektu se intenzivně pracovalo, což se v průběhu času neustále projevuje na lepších a lepších výsledcích.
Organická návštěvnost z Google Analytics
Na grafu níže vidíte vývoj organické návštěvnosti z Google Analytics.
Vývoj organické návštěvnosti v Google Analytics.
Průměrné pozice v Google Search Console je 1,5
Další metrikou, jak si vyhodnotit kvalitu optimalizace webové stránky je podívat se na průměrné pozice celé skupiny frází.
V našem případě si tak můžeme zafiltrovat v GSC všechny fráze obsahující slovo topný žebřík. Uvidíme tak jejich zobrazení ve výsledku vyhledávání, CTR, prokliky i průměrnou pozici.
Ukázka zafiltrování výkonu v Google Search Console s aktivním filtrem na frázi "topný žebřík". GSC nám tak vrátí všechny fráze, které splňují daný filtr.
V tabulce níže vidíte průměrné pozice na daný dataset.
Líbí se vám, jaké máme výsledky v SEO?
Zcela stejné postupy, principy a hlavně aktivitu dáváme do našich klientů a snažíme se o to samé - naprostou dominanci ve výsledku vyhledávání.
Pokud budete chtít nezávazně probrat možnosti spolupráce, podívat se blíže na naše postupy optimalizace, neváhejte si domluvit Google Meet, na kterém vše probereme.
Náš tým zkušených SEO specialistů a seniorních copywriterek
O naše SEO a optimalizaci našich klientů se stará tým zkušených odborníků.
Kde makáme na SEO
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat, budeme se těšit.
Autor článku: Michal Binka
Aktualizováno: 6.10.2023