SEOPRAKTICKY.CZ, jak asi již tušíte, nabízí optimalizaci stránek pro vyhledávače.
Naší hlavní předností je to, že SEO realizujeme vždy na základě precizně připravené analytiky.
Přesně víme, co se na projektu má realizovat, v jakém je projekt stavu (jaký má ranking), jaké má příležitosti ke zlepšení a naopak, v čem je již silný. Implementaci na straně klientů provádíme systematicky, se správně nastavenými prioritami, na základě perfektně připravených podkladů.
Případová studie níže má deklarovat výsledky na nás samotných, jak jsme se my sami dokázali optimalizovat na problematiku optimalizace stránek pro vyhledávače.
Pokud u někoho poptáte SEO služby a on sám se nerankuje, zbystřil bych. Výmluvy o kovářově kobyle mohou a nemusí být pravda. Já osobně bych zubaři se shnilými a vypadanými zuby také nevěřil, tak nevím proč důvěřovat SEO specialistovi nebo agentuře, která se sama nerankuje.
Více o tomto tématu píši ve velké případové studii, kdo má nejlepší SEO v ČR.
Jak jsme optimalizovali sami sebe :-)
U všech klientů postupujeme stejně nebo velmi podobně.
Na začátku prověříme, jestli technické řešení klienta umožňuje následné implementace z podkladových analýz. Pokud je redakční systém v pořádku, nastává fáze analytiky.
Celý postup optimalizace by se dal shrnout do následujících bodů:
- Technické SEO (prověření technického stavu stránek, identifikace chyb, návrh úprav)
- Analýza klíčových slov - identifikace relevantních frází
- Úpravy informační architektury a UX
- Stanovení obsahové strategie
- Optimalizace on-page faktorů u stávajícího obsahu
- Tvorba obsahu na základě analýzy klíčových slov
- Reporting dopředu stanovených KP
Stejným postup jsme realizovali také na našich stránkách s následnými výsledky.
Graf rozložení pozic
Graf rozložení pozic v analytickém nástroji Collabimu zobrazuje, kolik frází z monitorovaného datasetu máte na pozicích 1-3, 4-10, 11-20 a na pozici 20+.
Nejtmavší zelená barva na grafu reprezentuje pozice 1-3. Můžete vidět, jak jsme od roku 2019 postupně dostávali více frází na pozice v TOP3.
Naopak si můžete všimnout, jak postupně mizí fráze z pozic 20+ a přesouvají se na první stránku ve výsledku vyhledávání.
Graf níže zobrazuje rozložení pozic na naše prioritní fráze, na které cílíme (ty, u kterých očekáváme konverze).
Graf rozložení pozic na Googlu.
Klíčová slova a konkurence (přímé porovnání pozic s nejlepšími firmami a SEO freelancery v oboru)
Pohled na porovnání s konkurenčními projekty, tentokrát přes koláčové grafy. Pro detailní zobrazení si můžete obrázek stáhnout do počítače.
V přehledu Klíčových slov Collabimu můžeme vidět přímé porovnání rankingu našeho projektu a ostatních sledovaných konkurentů.
Market Share (podíl frází v TOP10 na Googlu)
Dalším pěkným pohledem do analytiky je Market Share Collabimu, který ukazuje podíl zobrazení prioritních frází v TOP10 na Googlu, v našem případě je to 87 %.
Další pohled na projekt nám nabízí analytický nástroj Ahrefs, kde se můžeme podívat na analýzu Ahrefs Organic competitors, která na grafu vizualizuje "tržní organickou pozici" projektů, které se umísťují v 10 nejlepších organických výsledcích vyhledávání pro stejná klíčová slova, ze kterých máte vy největší organický traffic.
Níže tak můžete vidět porovnání SEOPRAKTICKY.CZ s weby, které ve svém obsahu řeší stejné téma.
TOP pozice (naše pozice na nejdůležitější fráze v SEO)
Jaké jsou nejdůležitější fráze pro SEO konzultanta, SEO specialistu nebo agenturu? Níže vidíte výčet pro nás důležitých frází.
Věřte, že neovládáme žádná SEO kouzla, čáry ani máry. Neznáme algoritmus Googlu. Jen svou práci máme prostě rádi a Google k tomu přihlédnul.
Ranking na Googlu na moje nejdůležitější fráze.
Ranking pozic z Ahrefs
Pokud SEO děláte dobře, čeká vás v ideálním případě kontinuální růst organické návštěvnosti, který jde ruku v ruce se zlepšováním pozic důležitých frází.
Ranking SEOPRAKTICKY.CZ na Ahrefs.
Návštěvnost z organického vyhledávání v Google Analytics
Dobře realizovaná optimalizace se samozřejmě propíše nejenom do zlepšení pozic, ale především do nárůstu organické návštěvnosti.
Níže je vývoj grafu organické návštěvnosti v Google Analytics.
Vývoj organické návštvnosti z Google Analytics v roce 2022.
Update vývoje rankingu pro rok 2023 - 98% FRÁZÍ V TOP10
V roce 2023 jsme dataset pročistili o fráze s nízkou hledaností a soustředíme se jen na ty, které mají hledanost alespoň nad 20. Náš dataset prioritních frází se tak pročistil. Aktuálně máme 98% všech sledovaných prioritních frázích na 1. stránce na Googlu!
Na grafu níže můžete vidět procentuální zastoupení sledovaných frází na 1. stránce na Googlu.
V tabulce níže můžete vidět naše pozice a pozice ostatních špiček v oboru SEO na prioritní fráze, které mohou teoreticky vést ke konverzi (transakční dotazy).
V grafu rozložení pozic je vidět, že máme 98 % všech frází na první stránce na Googlu, z toho 83 % frází je na pozici TOP3!
Líbí se vám, jaké máme výsledky v SEO?
Zcela stejné postupy, principy a hlavně aktivitu dáváme do našich klientů a snažíme se o to samé - naprostou dominanci ve výsledku vyhledávání.
Pokud budete chtít nezávazně probrat možnosti spolupráce, podívat se blíže na naše postupy optimalizace, neváhejte si domluvit Google Meet, na kterém vše probereme.
Náš tým zkušených SEO specialistů a seniorních copywriterek
O naše SEO a optimalizaci našich klientů se stará tým zkušených odborníků.
Kde makáme na SEO
Autor článku: Michal Binka
Aktualizováno: 5.10.2023