Případová studie: SEOPRAKTICKY.CZ má 98 % prioritních frází na první straně na Googlu

SEOPRAKTICKY.CZ, jak asi již tušíte, nabízí optimalizaci stránek pro vyhledávače.

Naší hlavní předností je to, že SEO realizujeme vždy na základě precizně připravené analytiky.

Přesně víme, co se na projektu má realizovat, v jakém je projekt stavu (jaký má ranking), jaké má příležitosti ke zlepšení a naopak, v čem je již silný. Implementaci na straně klientů provádíme systematicky, se správně nastavenými prioritami, na základě perfektně připravených podkladů.

Případová studie níže má deklarovat výsledky na nás samotných, jak jsme se my sami dokázali optimalizovat na problematiku optimalizace stránek pro vyhledávače.

Pokud u někoho poptáte SEO služby a on sám se nerankuje, zbystřil bych. Výmluvy o kovářově kobyle mohou a nemusí být pravda. Já osobně bych zubaři se shnilými a vypadanými zuby také nevěřil, tak nevím proč důvěřovat SEO specialistovi nebo agentuře, která se sama nerankuje.

Více o tomto tématu píši ve velké případové studii, kdo má nejlepší SEO v ČR.

Případová SEO studie: 98 % frází v TOP10 na Googlu

Jak jsme optimalizovali sami sebe :-)

U všech klientů postupujeme stejně nebo velmi podobně.

Na začátku prověříme, jestli technické řešení klienta umožňuje následné implementace z podkladových analýz. Pokud je redakční systém v pořádku, nastává fáze analytiky.

Celý postup optimalizace by se dal shrnout do následujících bodů:

  1. Technické SEO (prověření technického stavu stránek, identifikace chyb, návrh úprav)
  2. Analýza klíčových slov - identifikace relevantních frází
  3. Úpravy informační architektury a UX
  4. Stanovení obsahové strategie
  5. Optimalizace on-page faktorů u stávajícího obsahu
  6. Tvorba obsahu na základě analýzy klíčových slov
  7. Reporting dopředu stanovených KP

Stejným postup jsme realizovali také na našich stránkách s následnými výsledky.

Graf rozložení pozic

Graf rozložení pozic v analytickém nástroji Collabimu zobrazuje, kolik frází z monitorovaného datasetu máte na pozicích 1-3, 4-10, 11-20 a na pozici 20+.

Nejtmavší zelená barva na grafu reprezentuje pozice 1-3. Můžete vidět, jak jsme od roku 2019 postupně dostávali více frází na pozice v TOP3.

Naopak si můžete všimnout, jak postupně mizí fráze z pozic 20+ a přesouvají se na první stránku ve výsledku vyhledávání.

Graf níže zobrazuje rozložení pozic na naše prioritní fráze, na které cílíme (ty, u kterých očekáváme konverze).

graf-rozlozeni-pozic-seoprakticky

Graf rozložení pozic na Googlu

Klíčová slova a konkurence (přímé porovnání pozic s nejlepšími firmami a SEO freelancery v oboru)

Pohled na porovnání s konkurenčními projekty, tentokrát přes koláčové grafy. Pro detailní zobrazení si můžete obrázek stáhnout do počítače.

V přehledu Klíčových slov Collabimu můžeme vidět přímé porovnání rankingu našeho projektu a ostatních sledovaných konkurentů.

seoprakticky-konkurence

Market Share (podíl frází v TOP10 na Googlu)

Dalším pěkným pohledem do analytiky je Market Share Collabimu, který ukazuje podíl zobrazení prioritních frází v TOP10 na Googlu, v našem případě je to 87 %.

market-share-seoprakticky

Další pohled na projekt nám nabízí analytický nástroj Ahrefs, kde se můžeme podívat na analýzu Ahrefs Organic competitors, která na grafu vizualizuje "tržní organickou pozici" projektů, které se umísťují v 10 nejlepších organických výsledcích vyhledávání pro stejná klíčová slova, ze kterých máte vy největší organický traffic.

Níže tak můžete vidět porovnání SEOPRAKTICKY.CZ s weby, které ve svém obsahu řeší stejné téma.

SEOPRAKTICKY.CZ vs ostatní organická konkurence

TOP pozice (naše pozice na nejdůležitější fráze v SEO)

Jaké jsou nejdůležitější fráze pro SEO konzultanta, SEO specialistu nebo agenturu? Níže vidíte výčet pro nás důležitých frází.

Věřte, že neovládáme žádná SEO kouzla, čáry ani máry. Neznáme algoritmus Googlu. Jen svou práci máme prostě rádi a Google k tomu přihlédnul.

 seoprakticky-pozice1

seoprakticky-pozice2

seoprakticky-pozice3

seoprakticky-pozice4

seoprakticky-pozice5

seoprakticky-pozice6

seoprakticky-pozice7

Ranking na Googlu na moje nejdůležitější fráze.

Ranking pozic z Ahrefs

Pokud SEO děláte dobře, čeká vás v ideálním případě kontinuální růst organické návštěvnosti, který jde ruku v ruce se zlepšováním pozic důležitých frází.

seo-reference-seoprakticky

Ranking SEOPRAKTICKY.CZ na Ahrefs.

Návštěvnost z organického vyhledávání v Google Analytics

Dobře realizovaná optimalizace se samozřejmě propíše nejenom do zlepšení pozic, ale především do nárůstu organické návštěvnosti.

Níže je vývoj grafu organické návštěvnosti v Google Analytics.

ga-seoprakticky

Vývoj organické návštvnosti z Google Analytics v roce 2022.

Update vývoje rankingu pro rok 2023 - 98% FRÁZÍ V TOP10

V roce 2023 jsme dataset pročistili o fráze s nízkou hledaností a soustředíme se jen na ty, které mají hledanost alespoň nad 20. Náš dataset prioritních frází se tak pročistil. Aktuálně máme 98% všech sledovaných prioritních frázích na 1. stránce na Googlu!

market-share-seoprakticky

Na grafu níže můžete vidět procentuální zastoupení sledovaných frází na 1. stránce na Googlu.

V tabulce níže můžete vidět naše pozice a pozice ostatních špiček v oboru SEO na prioritní fráze, které mohou teoreticky vést ke konverzi (transakční dotazy).

seo-fraze-prioritni

 

V grafu rozložení pozic je vidět, že máme 98 % všech frází na první stránce na Googlu, z toho 83 % frází je na pozici TOP3!

graf-rozlozeni-pozic-prioritni-fraze

 

Líbí se vám, jaké máme výsledky v SEO?

Zcela stejné postupy, principy a hlavně aktivitu dáváme do našich klientů a snažíme se o to samé - naprostou dominanci ve výsledku vyhledávání.

Pokud budete chtít nezávazně probrat možnosti spolupráce, podívat se blíže na naše postupy optimalizace, neváhejte si domluvit Google Meet, na kterém vše probereme. 

Náš tým zkušených SEO specialistů a seniorních copywriterek

O naše SEO a optimalizaci našich klientů se stará tým zkušených odborníků.

michaela-seoprakticky  michal-seoprakticky  petra-seoprakticky terka-seoprakticky petr-seoprakticky veronika-seoprakticky  

Kde makáme na SEO

 

 

Autor článku: Michal Binka

Aktualizováno: 5.10.2023

michal-seoprakticky

Zpět do obchodu