Video školení: Praktická tvorba analýzy klíčových slov krok za krokem (tipy, triky, workflow)
Kompletní video tutoriál, jak krok za krokem udělat nejdůležitější analýzu pro SEO - analýzu klíčových slov. Naučíte se posbírat všechny relevantní a vyhledávané fráze, naučíte se je pročistit, kategorizovat a hlavně vizualizovat do té podoby, abyste ji dokázali v praxi maximálně vytěžit.
✅ 4:36 hod. podrobného video školení krok za krokem.
✅ Velmi podrobný tutoriál, který vás naučí udělat profesionální analýzu klíčových slov.
✅ Při tvorbě uslyšíte a uvidíte všechny tipy, triky i roky prověřené workflow přípravy analýzy.
✅ Praktický výstup analýzy - budete mít identifikované všechny vstupní stránky, fráze a budete vědět, co máte reálně s daty dělat.
Kurz je rozdělen do 10 samostatných video bloků. Přístup ke kurzům máte 24/7 a odkudkoliv.
Kategorie: | SEO video kurzy a praktické SEO návody |
---|
Co se ve školení naučíte
Na konci analýzy budete mít identifikované všechny vstupní stránky pro váš projekt, budete znát všechny klíčové fráze pro jednotlivé landing pages, budete vědět hledanosti, ceny za PPC v reklamních systémech, budete mít jasno v optimalizačních prioritách, budete si umět udělat správnou architekturu stránek.
Pokud nemáte Ahrefs, Screaming Frog ani Collabim, nevadí! Napište mi na michal@seoprakticky.cz, zdrojové datasety Vám za symbolickou částku stáhnu a pošlu! Nepřijdete tak o žádný důležitý zdroj klíčových slov a společně s videem se dopracujete k plně profesionální analýze klíčových slov i bez vlastnictví profesionálních SEO nástrojů.
Přečtěte si recenzi video školení: Kurz AKW v praxi - moje první klíčovka v životě
Co vše se tedy ve workshopu tvorby analýzy klíčových slov naučíte:
- Identifikace všech relevantních klíčových slov a frází pro váš e-shop nebo webové stránky
- Očištění datasetu od nerelevantních frází
- Klastrování datasetu v nástroji OpenRefine (očištění od jinak totožných frází)
- Kategorizování datasetu. Efektivní zatřídění frází do jednotlivých parametrických skupin (podle četnosti výskytu KW)
- Zjištění, jestli se na dané klíčové slovo zobrazujete ve vyhledávačích a na jaké konkrétní pozici a s jakou konkrétní URL
- Vytvoření štítků pro import do Collabimu
- Vytvoření kontingeční tabulky a grafu nad datasetem s možností filtrace dle všech možných parametrů
- Identifikace TOP vstupních stránek
- Identifikace TOP hlavních kategorií a podkategorií
- Identifikace všech vyhledávaných parametrů pro fasetovou filtraci (vytvoření schématu parametrů)
- Tvorba reportu nejlevnějších relevantních frází pro PPC (Sklik i Google Ads)
- Identifikace všech frází, na které se zatím nerankujete
- Ukázka tvorby architektury
- Další užitečné pohledy nad analýzou klíčových slov
Video ukázka průřezem celého školení tvorby analýzy klíčových slov
Díky video školení budete přesně vědět, na které fráze se zobrazujete ve vyhledávačích, na které ne, na kterých pozicích se aktuálně zobrazujete na celý dataset frází.
Myslíte-li to se SEO vážně, analýza klíčových slov je pro vás nutností a v tomto školení se ji naučíte profesionálně zpracovat. Podívejte se na několika minutový sestřih průřezem video kurzu.
Video školení analýza klíčových slov obsahuje následující moduly:
Úvod (0:26 min.)
Krátký úvod do problematiky.
Cíl školení (1:15 min.)
Shrnutí cílů školení.
Představení analyzovaných stránek (2:11 min.)
Analýzu klíčových slov budeme zpracovávat pro reálný e-shop. Můžeme si tak v praxi konfrontovat výsledky analýzy s reálným odrazem na stránkách. Toto není žádná univerzální teorie, jak analýzu zpracovávat. Ukazujeme si reálná data, reálná čísla, reálné situace, které v analýze klíčových slov budete muset řešit.
Příprava excelovské tabulky (17:27 min.)
Příprava excelovské tabulky je velmi důležitým odrazovým můstkem. Připravíme si všechny záložky pro zdroje, které následně budeme v průběhu zpracování do klíčovky doplňovat. Vysvětlíme si princip kategorizací, se kterými budeme pracovat - priority SEE / THINK / DO / CARE a kategorizace hledanosti (obdoba ABC analýzy).
Shromáždění dat (54:44 min.)
Shromáždění dat z Google Analytics, Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider (dolování nadpisů H1 z celého obsahu stránek), souvisejících frází a frází z našeptávačů (pomocí Collabimu), Svatého grálu (Collabim), Ahrefs Key Exploreru, Ahrefs Site Exploreru.
Ukážeme si všechny postupu, tipy, triky a řekneme si o všech nástrahách a problémech, na které můžete při získávání dat z těchto zdrojů narazit.
Nástroje zdarma pro získání klíčových slov a frází (6:50 min.)
Zdrojová data můžete dolovat i z dalších nástrojů, které máme k dispozici zdarma. Ukážeme si přesné postupy získání frází z nástrojů Ubersuggest, Keywords Tool, nástroje Návrh klíčových slov od Sklik.cz a nástroje Plánovač klíčových slov od Google Ads.
Příprava dat pro import do OpenRefine (10:55 min.)
Před tím, než naimportujeme data do OpneRefine (nástroje na očištění dat) si dataset upravíme do podoby, ve které nám budou fungovat skripty pro automatické pročištění.
Očištění dat v OpenRefine, zjištění hledanosti a pozic finálního datasetu (16:37 min.)
K pročištění dat použijeme postup od Martina Žatkoviče, konkrétně z jeho článku Analýza klíčových slov na maximum – automatizace.
V tomto videu si klastrujeme data v OpenRefine, následně si zjistíme hledanosti a pozice ve vyhledávačích u již očištěného datasetu. Získáme tak již finální datový podklad pro analýzu.
Kategorizace klíčových slov frází (1:40:11 hod.)
Kompletní zakategorizování frází. Rozřazení jednotlivých frází do parametrických skupin (klasifikačního schématu), přiřazení priorit, ověření správnosti zařazení, vytvoření vstupních stránek pro jednotlivé skupiny (shluky) frází.
Identifikace parametrického schématu - parametrické skupiny a jednotlivé parametry nutné pro vytvoření fasetové filtrace.
Vizualizace dat pomocí kontingenčních tabulek a grafů (1:10:23 hod.)
Kompletní video turoriál, jak nad analýzou klíčových slov vytvořit pěkné a přehledné grafické a datové výstupy. Ukážeme si, jak si seřadit vstupní stránky od nejhledanějších po nejméně hledané, ukážeme si, které vstupní stránky se nám již rankují a které nikoliv. Roztřídíme si jednotlivé vstupní stránky do hlavních kategorií a podkategorií. Pod prioritou č. 3 si krásně zobrazíme obsah vhodný pro blogová témata a rozšiřující obsah.
Díky vizualizaci dat získáte kompletní přehled všech vstupních stránek, které by měly vaše webové stránky obsahovat. Na jednotlivých vstupních stránkách (landing pages) si můžete zobrazit všechny klíčová slova a fráze, které by měla být na stránkách obsažena.
Podívejte se na další SEO video-školení, které nabízím:
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.