Content
Content = obsah. Tento pojem souvisí s informačním a vizuálním obsahem stránek.
Budování kvalitního obsahu (content creation) považuji za zcela stěžejní aktivitu při snaze o zvyšování návštěvnosti stránek. Budování kvalitního obsahu předchází většinou vytvoření content strategie, která řeší okruhy témat, priority jejich publikování, hloubku atd.
Obsah je král (Content Is King)
Chcete-li být ve vyhledávačích dohledatelní na konkrétní klíčová slova, bez kvalitního obsahu to nepůjde. I proto se často můžete setkat až s dogmatickým rčením, že obsah je král (myšleno pro odvětví SEO). Do určité míry se s tím dá souhlasit, bez kvalitního, originálního a pro čtenáře zajímavého obsahu neuspějete.
Všechny vyhledávače se snaží na hledané výrazy nacházet nejvíce relevantní webové stránky, resp. relevantní obsah. A nejvíce relevantní jsou ty, které o hledaných „klíčových“ slovech píší. Samozřejmě do celého procesu identifikace stránky s odpovídajícím obsahem vstupuje celá řada technických parametrů, správně psaný text na dané téma je pak nezbytnou podmínkou úspěchu, jak být dohledán.
Rozšiřovat obsah stránek můžeme několika způsoby. Vždy záleží na dané situaci, zaměření stránek a pod. Pro stránky zabývající se např. výrobou nápojů doporučuji zaměřit se na:
- publikování odborných článků
- publikování aktualit
- publikování tiskových zpráv
- publikování novinek z oboru
- rozhovory
- odborná poradna atd.
Zdroje relevantního obsahu
Relevantní obsah by měl vycházet z potřeb cílové skupiny, analýzy hledanosti souvisejících pojmů a celé řady dalších faktorů.
Autor článku: Michal Binka (o autorovi)
Poslední aktualizace: 14.1.2019