SEE - THINK - DO - CARE framework

Definice SEE / THINK / DO / CARE (ve zkratce STDC). Framework See Think Do Care pomáhá lépe pochopit nákupní procesy a rozhodování zákazníků, díky čemuž pak můžete navrhovat a stavět fungující marketingové strategie a taktiky.

V praxi to vypadá tak, že chceme zákazníka oslovit ve všech 4 fázích nákupního procesu. Ale v každé fázi s ním musíme komunikovat jinak. V SEO to pak vypadá následovně.

Fáze SEE: zákazník se dívá po mobilních telefonech bez potřeby nákupu. Hledaná fráze je „mobilní telefon“.

Fáze THINK: zákazník už zvažuje koupi. Hledaná fráze je např. „nejlepší mobilní telefon na trhu“.

Fáze DO: zákazník již hledá konkrétní model telefonu: „Samsung Galaxy Note 9 kamenná prodejna Brno“. Fáze DO bývá nejkonverznější, nicméně my se snažíme zákazníka doprovázet ve všech jeho krocích.

Fáze CARE: zákazníkům poskytujeme pozáruční služby (návody, jak výrobek používat, související produkty apod.).

Autorem tohoto frameworku je známý marketér Avinash Kaushik.

SEE THINK DO CARE a Long Tail

Někteří SEO specialisté a konzultanti slibují, že tvorbou analýzy klíčových slov získáte podklad pro Long Tail výrazy. To bohužel není tak úplně pravda, minimálně v tom, že vy výsledné Long Tail výrazy přímo neidentifikujete.

Long Tail výrazy (složené ze 4 a více slov) totiž mají většinou velmi malou hledanost, protože se skládají z delších kombinací slov a frází a každý uživatel poskládá trošku jinou kombinaci vyhledávaného výrazu. Čím delší složenina, tím nižší pravděpodobnost, že by ji jiný uživatel použil stejně (ve stejné kombinaci slov).

Výrazy s nízkou hledaností se do analýzy klíčových slov nedostanou, protože v analýze pracujeme pouze s výrazy, které mají alespoň minimální měsíční hledanost.

Chcete-li z analýzy klíčových slov vytěžit i Long Tail, je nutné nechat v analýze výrazy s měsíční hledaností 10+. Přidání těchto klíčových slov do obsahu pomůže lépe vyhovět různým kombinacím vyhledávacích dotazů.

Model řízení marketingových projektů frameworkem SEE / THINK / DO / CARE

Dnešní online marketing je už tak sofistikovaný a komplikovaný, že samotný prodej nebo jiná konverze je pouze jedna část celého procesu.

To, co předchází konverzi, a to, co následuje po ní, je stejně důležité jako konverze samotná, protože všechny tyto kroky se navzájem podporují. Tyto kroky nazýváme nákupními fázemi zákazníka.

SEO má také své fáze, přičemž strategie použití optimalizace (zejména při tvorbě obsahu) se také může lišit podle toho, na jakou fázi nákupního procesu cílíte.

V tomto kontextu je důležité si uvědomit, že optimalizace a zaměření se výhradně na konverzní slova by byla chyba.

Zákazník totiž prochází různými fázemi nákupního procesu a my bychom se měli snažit ho oslovit ideálně ve všech těchto fázích, proto budeme pracovat s více prioritami, které se snaží pokrýt všechny nákupní cykly.

Model SEE THINK DO CARE a SEO

V praxi to vypadá tak, že chceme zákazníka oslovit ve všech 4 fázích nákupního procesu. Ale v každé fázi s ním musíme komunikovat jinak.

V SEO to pak vypadá následovně.

Fáze SEE: zákazník se dívá po mobilních telefonech bez potřeby nákupu. Hledaná fráze je: mobilní telefon.

Fáze THINK: zákazník už zvažuje koupi. Hledaná fráze jen např.: nejlepší mobilní telefon na trhu.

Fáze DO: zákazník již hledá konkrétní model telefonu: Samsung Galaxy Note 9 kamenná prodejna Brno.

Fáze Do bývá nejvíce konverzní, nicméně my se snažíme zákazníka doprovázet ve všech jeho krocích.

I proto budeme pracovat s více prioritami, přičemž priorita č. 1 pro nás bude fáze DO, priorita č. 2 bude fáze THINK a priorita č. 3 bude fáze SEE.

Framework STDC a SEO

Pro každý projekt stanovuji priority trošku jinak. U některých projektů si vystačíte s dvěma prioritami, u některých jich je vhodné zvolit 5.

Pro e-shop s dárkovými balíčky FITBO.CZ jsem si zvolil následující priority 1-4, které vycházejí z frameworku SEE/THINK/DO/CARE:

  1. Pravděpodobně konverzní slovo (fáze  DO) – lidé hledají dárek pro konkrétní účel nebo osobu – jasně specifikováno.
  2. Doplňkový sortiment (fáze DO) – typicky jsou to přáníčka nebo sortiment, který e-shop prodává i samostatně. Prodej samotných věcí je fajn, ale není to pro e-shop priorita. Primárním obchodním cílem (z hlediska objemu prodeje i marží) je prodávat hotové dárkové balíčky pro vybrané cílové skupiny.
  3. Byznysově příbuzná slova vhodná pro tvorbu obsahu přinášejícího traffic, který má šanci se stát konverzním (THINK) – pakliže někdo hledá radu, jaký dárek koupit nebo jak zabalit dárek, jsou to tematicky příbuzná klíčová slova, pro které je vhodné vybudovat související obsah a generovat návštěvnost, ze které se v další fáze nákupního procesu může stát konverze.
  4. Nerelevantní slova – slova, která prošla předchozím filtrováním, přesto jsou nerelevantní (nepřináší nám žádný užitek ani teď, ani v budoucnosti).

Výše uvedené text jsou úryvkem z mojí knihy. O celém procesu volby priorit a promítnutí frameworku SEE THINK DO CARE do SEO se dočtete v mojí knížece Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem.

Citováno z

E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/seo-kniha-analyza-klicovych-slov-navod-krok-za-krokem/

e-kniha-analyza-klicovych-slov-obalka

Zpět do obchodu