Slovník pojmů, Strana 5
_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Homepage
Úvodní, výchozí nebo chcete-li domovská stránka stránka webových stránek. Výchozí stránka mých stránek je www.seoprakticky.cz.
htaccess
Soubor .htaccess je konfigurační soubor serveru, který lze použít k přepsání a přesměrování adres URL.
HTML
HTML je zkratka Hypertext markup Language (hypertextový značkovací jazyk). HTML je v dnešní době stále nejoblíbenější jazyk pro vytváření jednoduchých www stránek. HTML je značkovací jazyk, který používá definované značky (tagy)…
HTTP
HTTP (Hypertext Transfer Protocol) je internetový protokol určený pro komunikaci s WWW servery. Slouží pro přenos hypertextových dokumentů ve formátu HTML, XML, i jiných typů souborů. Používá obvykle…
HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure)
HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) je v informatice protokol umožňující zabezpečenou komunikaci v počítačové síti. HTTPS využívá protokol HTTP spolu s protokolem SSL nebo TLS. HTTPS je…
Hub Page
Hub Page je autoritativní centrální zdroj (např. stránka nebo článek), věnovaný konkrétnímu tématu (klíčovému slovu), který je průběžně aktualizován a propojen s odkazy na tématicky relevantní webové stránky.
Hustota klíčových slov
Hustota klíčových slov udává, jak často se slovo nebo fráze objevují v obsahu webové stránky. Neexistuje žádné ideální procento hustoty klíčových slov, které by pomohlo lepší hodnocení webové stránky. V angličtině se hustota klíčových slov…
Index
Index je obrovská databáze vyhledávačů, která slouží k ukládání a načítání informací shromážděných během procesu procházení (crawlingu). V indexu jsou uloženy téměř všechny webové stránky, vyhledávače je mají zařazené a roztříděné, aby mohly…
Indexovaná stránka
Indexovaná stránka je webová stránka, která byla objevena procházejícím botem (crawlerem, googlebotem), byla přidána do indexu vyhledávače a je způsobilá pro zobrazení na relevantní dotazy ve výsledcích vyhledávání.
Indexovatelnost
Indexovatelnost je označení stavu, kdy jsou vyhledávače schopny k sobě do indexu uložit webový obsah. Vyhledávačům, resp. botům, crawlerům, nikdo a nic nebrání k uložení si obsahu.
Informační architektura
Informační architektura determinuje, jak je web uspořádán a kde jsou na webových stránkách umístěny různé obsahové a navigační prvky. Někdy je pojem také označován jako: Architektura webu, Architektura stránek, Webová architektura
Interní odkaz
Interní odkazy jsou hypertextové odkazy, které odkazují na (cílovou) stejnou doménu jako doména, na které odkaz existuje (zdroj). Laicky řečeno, interní odkaz je odkaz, který odkazuje na jinou stránku na stejném webu. Ukázka kódu interního…
IP adresa
IP adresa (anglicky IP address) je v informatice číslo, které jednoznačně identifikuje síťové rozhraní v počítačové síti, která používá IP protokol. Četné weby sdílejí adresu v rámci jednoho serveru nebo skupiny serverů (viz virtuální…
Jak na SEO
V článku Jak dělám SEO detailně popisuji moje postupy při optimalizaci stránek pro vyhledávače (SEO). Dozvíte se, jaké používám při optimalizaci workflow, jaké preferuji postupy, jaké používám SEO nástroje, jak řeším…
JavaScript
JavaScript (JS) je programovací jazyk, který umožňuje dynamicky vkládat obsah, odkazy, metadata nebo jiné prvky na webové stránky. JavaScript může potenciálně ztěžovat robotům vyhledávačů procházení a indexování webových stránek a prodlužovat čas…
Kanibalizace klíčových slov
Kanibalizace klíčových slov je typ vlastní konkurence, ke kterému dochází, když více stránek z jednoho webu se zobrazuje na stejný dotaz v SERPu. To může mít za následek nižší míru prokliku, sníženou autoritu a nižší míru konverze, než kdyby měla…
Kanonický odkaz
Kanonický odkaz je prvek kódu HTML, který určuje vyhledávačům upřednostňovanou (preferovanou) adresu URL webových stránek, pokud na webu existuje více variant stejné nebo velmi podobné stránky. Kanonické URL slouží ke zjednodušení struktury…
Kaskádové styly
Kaskádové styly - CSS (v anglickém originále Cascading Style Sheets) jsou kaskádové šablony stylů které popisují, jak se jednotlivé prvky stránek mají chovat nebo vypadat (např. barva, font písma, umístění prvků...). Pomocí CSS se také může…
Katalog
Seznam webových stránek řazený většinou do tématicky stejných celků. V minulosti byly internetové katalogy velmi populární. Byl to zdroj zpětných odkazů. Kvůli zneužívání se však váha zpětných odkazů z těchto katalogů zásadním způsobem snížila, proto…
Kdo je nejlepší SEO specialista nebo SEO konzultant v ČR?
Je těžké říci, kdo je nejlepší SEO specialista nebo SEO konzultant v České republice, protože úspěch v oboru SEO závisí na mnoha faktorech a může se lišit v závislosti na specifikách daného projektu a cílového trhu. Navíc se obor SEO neustále…
Keyword density
Keyword density je v překladu hustota klíčových slov. Více se dozvíte ve článku Hustota klíčových slov.
Keyword Stuffing
Keyword Stuffing je pojem, kterým se označuje tapetování klíčových slov na stránce, tzn. že se správci obsahu snaží nadměrně používat klíčové slovo k manipulaci s výsledky vyhledávání. Tento pojem má souvislost s hustotou klíčových slov. Tato…
Klíčové slovo (keyword)
Klíčové slova (někdy se označuje také jako klíčová fráze, pokud je více slovná) je slovo, slova nebo fráze, na které se profesionál SEO nebo marketingový pracovník zaměřuje za účelem co nejvyššího umístění své stránky ve výsledcích…
Klíčové téma
Hlavní termín, který obsahuje cílové klíčové slovo s velkým objemem vyhledávání, pro které je obvykle obtížné získat pření pozice ve vyhledávačích. Také známý jako: Head Term, Head Keyword, Short-Tail
Knowledge Graph
Knowledge Graph (graf znalostí) je znalostní báze, kterou používá společnost Google a její služby k vylepšení výsledků svého vyhledávače informacemi získanými z různých zdrojů. Informace se uživatelům zobrazí v infoboxu vedle výsledků…