Slovník pojmů, Strana 6
_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Knowledge Panel
Knowledge Panel (panel znalostí) je pole, které se zobrazuje v horní části nebo na pravém okraji výsledků vyhledávání Google pro relevantní dotazy. Tento panel obsahuje fakta a informace o lidech, místech a věcech, jakož i odkazy na související…
Kocitace (Co-Citation)
Kocitace (Co-Citation) znamená, že 2 webové stránky jsou společně zmiňovány 3. webem. Vyhledávače si pak jsou schopny dát dohromady, že tyto 2 weby, i přesto, že na sebe neodkazují, jsou nějakým způsobem příbuzné nebo podobné (z hlediska…
Komentářový spam
Nekvalitní komentáře, často mimo téma, psané za účelem vlastní propagace. Často komentářové spamy vytváří boti, kteří mají za úkol generovat komentáře ve snaze získat část PageRanku z dané stránky díky zpětnému odkazu.
Komunikační mix
Komunikační mix je soubor médií a komunikačních kanálů, kterými firmy, značky, produkty a služby prezentují informace směrem ke svým současným nebo potenciálním zákazníkům. Komunikační mix je součástí (podmnožinou) marketingového mixu, konkrétně…
Konkurence
Existují dva typy konkurenčních stránek: Přímí konkurenti: Společnosti, které prodávají podobné produkty nebo služby, slouží stejným potřebám a cílí na podobné publikum online i offline. SEO konkurenti: Společnosti, které soupeří o stejná klíčová…
Konverze
Konverze znamená situaci, kdy uživatel dokončí požadovanou akci na webu. Mezi příklady konverzí patří: Dokončení nákupu. Přidání položek do nákupního košíku. Vyplnění formuláře (např. vyžádání ukázky, registrace na webinář /…
Konverzní poměr
Míra konverze / konverzní poměr (vyjádřená v procentech) vyjadřuje poměr, při kterém uživatelé webových stránek provedou požadovanou akci. Vypočítá se vydělením celkového počtu konverzí návštěvností a vynásobením x100.
Korelace
Korelace je rozsah, v jakém existuje vztah mezi dvěma nebo více prvky. Často se používá ve výzkumech pro SEO k odvození vztahů proměnných na výsledcích vyhledávání a hodnotících algoritmů. Vždy si však pamatujte, že korelace ≠ příčinná souvislost.
Kvalitní obsah
Kvalitní obsah je obsah, který vám teoreticky pomůže úspěšně dosáhnout obchodních nebo marketingových cílů (např. podpora organické návštěvnosti nebo sociálních sdílení, získání zpětných odkazů, zvýšení hodnocení v organickém vyhledávání, generování…
Kvalitní odkaz
Kvalitní odkaz je příchozí odkaz, který pochází z autoritativní, relevantní nebo důvěryhodné webové stránky.
Landing Page
Landing Page (vstupní stránka) je každá webová stránka, na kterou může návštěvník přejít. Landing page je samostatná webová stránka určená k zachycení potenciálních zákazníků nebo generování konverzí.
Latentní sémantické indexování (LSI)
Latentní sémantické indexování (LSI) je metoda získávání informací, která má vyhledávačům pomoci identifikovat správný kontext slova. LSI dnes nehraje žádnou užitečnou roli v SEO.
Link (odkaz)
Link (odkaz) je spojení mezi dvěma weby vytvořený pomocí kódu HTML. Odkaz umožňuje uživatelům přejít na webové stránky, sociální sítě a aplikace. Odkazy hrají rozhodující roli v tom, jak vyhledávače vyhodnocují a hodnotí webové stránky (důležitý…
Link Bait
Link Bait je označení pro záměrně provokativní obsah, který má upoutat pozornost lidí a "donutit" je ke kliknutí. Velmi často pak proklamovaný obsah neodpovídá nadpisu.
Link building (někdy též psáno linkbuilding)
Budování zpětných odkazů (linkbuilding) je jednou z off-page a on-page metod optimalizace pro vyhledávače. Proč již nedělat link building v roce 2024? Proč SEO PRAKTICKY externí link building nikdy nedělal, nedělá a dělat nebude? Přečtěte si…
Link Equity
Link Equity vyjadřuje hodnotu příchozích odkazů, pokud jde o relevanci, autoritu a důvěru.
Link Juice
Link Juice je slangové označení, které se používá k popisu a měření toho, kolik hodnocení odkaz odesílá na danou cílovou stránku. Pokud web odkazuje na jiný odkaz (DoFollow), přenáší své pozitivní hodnocení (např. PageRank, TrustRank), a proto…
Link Velocity
Link Velocity je rychlost získávání zpětných odkazů. Náhlé zvýšení rychlosti získávání odkazů by mohlo být příznakem spamového odkazování nebo by mohlo být způsobeno virovým marketingem nebo provedením něčeho nového (ať už udělaného záměrně nebo…
Linkbuilding expert
Hledáte-li specialistu na budování zpětných odkazů, budete poptávat linkbuilding experta. Expertíza v tomto případě spočívá v jeho dlouhodobé činnosti, zkušenostech a dosažených výsledcích. Vše výše uvedené je dobré po linkbuilding expertovi…
Log
Soubor log zaznamenává informace o návštěvě uživatelů nebo botů, například IP adresy, typ prohlížeče, poskytovatele internetových služeb (ISP), datum / čas, odkazující / výstupní stránky a počet kliknutí.
Long-Tail (dlouhý chvost / dlouhý ocas)
Long Tail,„dlouhý ocas“ nebo „dlouhý chvost“ je termín vysvětlující vztah mezi hledaností a návštěvností nejčastěji hledaných klíčových slov a na druhou stranu hledaností a návštěvností vygenerovanou ze sousloví a dlouhých frází. Jednoslovné výrazy…
Manual action (ruční zásah)
Manual action (ruční zásah) je termín společnosti Google označující penalizaci. Google provede na webu ruční zásah poté, co lidský recenzent (tj. zaměstnanec Google) ručně zkontroluje web, aby potvrdil, zda web nesplnil pokyny společnosti Google pro…
Mediální plán
Mediální plán (mediální plánování nebo také mediaplán) slouží k přehledu, kdy budou jednotlivé kampaně pro jednotlivé komunikační kanály nasazeny a kdy budou probíhat. Jedná se o časový rozvrh, kdy se bude odehrávat TV reklama, rozhlasový spot, kdy…
Meta Description
Meta Description je značka, kterou lze přidat do záhlaví části (Head) dokumentu HTML. Působí jako popis obsahu webové stránky. Tento obsah se nepoužívá v algoritmech pro hodnocení, ale často se zobrazuje jako úryvek, který se objeví ve výsledcích…
Meta Keywords
Meta Keywords je značka, kterou lze přidat do záhlaví (Head) části dokumentu HTML. Pokud sem přidáte spoustu klíčových slov, nepomůže vám to hodnocení - algoritmy pro vyhledávače tuto značku pro účely hodnocení roky ignorují kvůli zneužití (ve formě…