Slovník pojmů, Strana 7

_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Meta Tags

Meta tagy jsou informace, které se zobrazují ve zdrojovém kódu HTML webové stránky a popisují jeho obsah ve vyhledávačích. Název značky a popis metadat jsou nejčastěji používanými typy metaznaček v SEO.

Metrika

Metrika / metriky jsou způsoby měření aktivity a výkonu za účelem posouzení úspěchu (nebo jeho absence) iniciativy SEO.

Nad záhybem

Nad záhybem (ang. Above the Fold) je obsah, který se zobrazí na webu před tím, než uživatel začne scrollovat. Google vytvořil v roce 2012 algoritmus rozvržení stránky, aby snížil hodnocení webů s příliš velkým počtem reklam v tomto prostoru.

Nadpis

HTML značky nadpisů (H1-H6) oddělují obsah do sekcí podle důležitosti, přičemž H1 je nejdůležitější a H6 nejméně důležitý. Titulek nadpisu by měl být používán přirozeně a pokud je to relevantní, měl by obsahovat vaše cílová klíčová slova, což může…

Nefunkční odkaz

Nefunkční (poškozený) odkaz (angl. Broken Link) je odkaz, který vede k zobrazení chybové stránky 404 (v rámci webu neexistující stránka). Nefunkční odkazy nejčastěji vznikají při změně struktury webu, vymazaní stránky a neodstranění odkazů,…

Negativní SEO

Negativní SEO je vzácná, ale nebezpečná praxe, kdy se techniky webového spamu používají k poškození hodnocení jiného webu, obvykle konkurenta. Související články k tématu negativní SEO 7 Tips to Protect Your Site From Negative SEO. Search…

Noarchive Tag

Noarchive Tag je metaznačka, která říká vyhledávacím strojům, aby neuchovávaly kopii webové stránky v paměti.

Noindex Tag

Značka Noindex (Noindex Tag) je metaznačka, která říká vyhledávačům, aby neindexovaly konkrétní webovou stránku. Jinými slovy, aby si ji neukládaly a tím pádem ani nezobrazovaly v SERPu, ve výsledku vyhledávání.

Not provided

Not provided (v překladu Není uvedeno) je příznak, který dává Google klíčovým slovům v Google Analytics. Poté, co se vyhledávače v roce 2011 přesunuly do zabezpečeného vyhledávání (HTTPS), byla ze služby Google Analytics odstraněna data klíčových…

Objeveno – momentálně neindexováno

Neindexovaná stránka označená v Search Console jako Objeveno - momentálně neindexováno znamená, že Google o stránce ví (ať už ze sitemapy nebo ze standardního crawlingu), ale zatím stránku neprošel a nezařadil do indexu. Přesné vyjádření z nápovědy…

Obsah

Cílem budování obsahu je napsat čtivý, zajímavý článek, který budou milovat vyhledávače i čtenáři - to je hodně obecně řečeno. Nezapomeňte na to, že: Nepíšete pro vyhledávač, ale pro návštěvníky stránek! To, že dodržujete základní principy a…

Obsahová agentura

Obsahová agentura poskytuje služby v oblasti tvorby a naplňování obsahové strategie. Obsahová agentura na základě analýzy klíčových slov, konkurence a obsahových příležitostí vydefinuje potenciálně zajímavý, hodnotný nebo konverzní obsah. Cílem…

Odchozí odkaz

Odchozí odkaz (ang. Outbound Link) je odkaz, který nasměruje návštěvníky na stránku na jiném webu, než na kterém jsou aktuálně. Je to odkaz na jinou doménu, než na které je odkaz umístěn. Opakem je interní odkaz (interní prolinkování), kdy…

Odkaz v patičce

Odkazy, které se objevují ve spodní části (nebo „zápatí“) webu. Také viz. odkaz v zápatí.

Odkaz zápatí

Odkazy, které se objevují ve spodní části (nebo „zápatí“) webu.

Odkazová farma

Odkazová farma (Link Farm) je skupina webů, které jsou navzájem propojené zpětnými odkazy za účelem získání vyššího hodnocení. Nepovolená technika, za kterou hrozí penalizace.  Odkazová farma je také známá jako: Link Network, Blog Network,…

Odkazový profil

Odkazový profil (Link Profile) se zabývá každým typem odkazu, který odkazuje na konkrétní web. Kvalita odkazového profilu na webu se může značně lišit v závislosti na tom, jak byly získány, a na použitém textu odkazu (Anchor Textu).

Off-Page SEO

Off-Page SEO jsou aktivity zaměřené na vytváření a zvyšování povědomí o značce, které se konají mimo samotný web. Kromě vytváření odkazů mohou Off-page aktivity zahrnovat marketing na sociálních médiích, obsahový a publikační marketing,…

On-page SEO

On-page SEO jsou všechny činnosti probíhající na webových stránkách, které vedou k lepší optimalizaci stránek pro vyhledávače. Kromě publikování relevantního a vysoce kvalitního obsahu zahrnuje On-page SEO optimalizaci HTML kódu (např.…

Optimalizátor pro vyhledávače

Někdo, kdo se zabývá optimalizací pro vyhledávače se nazývá "optimalizátor pro vyhledávače". Takto oficiálně nazývá Google ve svém výukovém kurzu Začínáme s optimalizací pro vyhledávače SEO konzultanty a SEO specialisty. I přesto, že se Google…

Organické vyhledávání

Organické vyhledávání (ang. Organic search) jsou přirozené a neplacené výsledky vyhledávání, které se zobrazují v SERP. Výsledky organického vyhledávání, které jsou analyzovány a seřazeny podle algoritmů, jsou navrženy tak, aby uživatelům poskytly na…

Organický odkaz

Organický odkaz je ten, který získáte, aniž byste o to někoho požádali, koupili nebo ho s někým vyměnili. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web. Organickým odkazem…

Orphan Page

Orphan Page (sirotčí stránka) je jakákoli webová stránka, na kterou nejsou propojeny žádné jiné stránky na tomto webu. Jinými slovy, na stránku neodkazuje žádná jiné stránka v rámci dané domény.

Page Speed

Page Speed (rychlost stránky) je doba, kterou webová stránka potřebuje k úplnému načtení. Rychlost stránky je hodnotícím faktorem.

PageRank

PageRank je měřítkem důležitosti stránky na základě příchozích odkazů z jiných stránek. Jednoduše řečeno, každý odkaz na stránku na vašem webu z jiného webu přidá do PageRank k vašemu webu. Ne všechny odkazy jsou si rovny. Algoritmus byl pojmenován…

Nahoru
280 položek celkem
Zpět do obchodu