Slovník pojmů, Strana 7
_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Meta Tags
Meta tagy jsou informace, které se zobrazují ve zdrojovém kódu HTML webové stránky a popisují jeho obsah ve vyhledávačích. Název značky a popis metadat jsou nejčastěji používanými typy metaznaček v SEO.
Metrika
Metrika / metriky jsou způsoby měření aktivity a výkonu za účelem posouzení úspěchu (nebo jeho absence) iniciativy SEO.
Nad záhybem
Nad záhybem (ang. Above the Fold) je obsah, který se zobrazí na webu před tím, než uživatel začne scrollovat. Google vytvořil v roce 2012 algoritmus rozvržení stránky, aby snížil hodnocení webů s příliš velkým počtem reklam v tomto prostoru.
Nadpis
HTML značky nadpisů (H1-H6) oddělují obsah do sekcí podle důležitosti, přičemž H1 je nejdůležitější a H6 nejméně důležitý. Titulek nadpisu by měl být používán přirozeně a pokud je to relevantní, měl by obsahovat vaše cílová klíčová slova, což může…
Nefunkční odkaz
Nefunkční (poškozený) odkaz (angl. Broken Link) je odkaz, který vede k zobrazení chybové stránky 404 (v rámci webu neexistující stránka). Nefunkční odkazy nejčastěji vznikají při změně struktury webu, vymazaní stránky a neodstranění odkazů,…
Negativní SEO
Negativní SEO je vzácná, ale nebezpečná praxe, kdy se techniky webového spamu používají k poškození hodnocení jiného webu, obvykle konkurenta. Související články k tématu negativní SEO 7 Tips to Protect Your Site From Negative SEO. Search…
Noarchive Tag
Noarchive Tag je metaznačka, která říká vyhledávacím strojům, aby neuchovávaly kopii webové stránky v paměti.
Noindex Tag
Značka Noindex (Noindex Tag) je metaznačka, která říká vyhledávačům, aby neindexovaly konkrétní webovou stránku. Jinými slovy, aby si ji neukládaly a tím pádem ani nezobrazovaly v SERPu, ve výsledku vyhledávání.
Not provided
Not provided (v překladu Není uvedeno) je příznak, který dává Google klíčovým slovům v Google Analytics. Poté, co se vyhledávače v roce 2011 přesunuly do zabezpečeného vyhledávání (HTTPS), byla ze služby Google Analytics odstraněna data klíčových…
Objeveno – momentálně neindexováno
Neindexovaná stránka označená v Search Console jako Objeveno - momentálně neindexováno znamená, že Google o stránce ví (ať už ze sitemapy nebo ze standardního crawlingu), ale zatím stránku neprošel a nezařadil do indexu. Přesné vyjádření z nápovědy…
Obsah
Cílem budování obsahu je napsat čtivý, zajímavý článek, který budou milovat vyhledávače i čtenáři - to je hodně obecně řečeno. Nezapomeňte na to, že: Nepíšete pro vyhledávač, ale pro návštěvníky stránek! To, že dodržujete základní principy a…
Obsahová agentura
Obsahová agentura poskytuje služby v oblasti tvorby a naplňování obsahové strategie. Obsahová agentura na základě analýzy klíčových slov, konkurence a obsahových příležitostí vydefinuje potenciálně zajímavý, hodnotný nebo konverzní obsah. Cílem…
Odchozí odkaz
Odchozí odkaz (ang. Outbound Link) je odkaz, který nasměruje návštěvníky na stránku na jiném webu, než na kterém jsou aktuálně. Je to odkaz na jinou doménu, než na které je odkaz umístěn. Opakem je interní odkaz (interní prolinkování), kdy…
Odkaz v patičce
Odkazy, které se objevují ve spodní části (nebo „zápatí“) webu. Také viz. odkaz v zápatí.
Odkaz zápatí
Odkazy, které se objevují ve spodní části (nebo „zápatí“) webu.
Odkazová farma
Odkazová farma (Link Farm) je skupina webů, které jsou navzájem propojené zpětnými odkazy za účelem získání vyššího hodnocení. Nepovolená technika, za kterou hrozí penalizace. Odkazová farma je také známá jako: Link Network, Blog Network,…
Odkazový profil
Odkazový profil (Link Profile) se zabývá každým typem odkazu, který odkazuje na konkrétní web. Kvalita odkazového profilu na webu se může značně lišit v závislosti na tom, jak byly získány, a na použitém textu odkazu (Anchor Textu).
Off-Page SEO
Off-Page SEO jsou aktivity zaměřené na vytváření a zvyšování povědomí o značce, které se konají mimo samotný web. Kromě vytváření odkazů mohou Off-page aktivity zahrnovat marketing na sociálních médiích, obsahový a publikační marketing,…
On-page SEO
On-page SEO jsou všechny činnosti probíhající na webových stránkách, které vedou k lepší optimalizaci stránek pro vyhledávače. Kromě publikování relevantního a vysoce kvalitního obsahu zahrnuje On-page SEO optimalizaci HTML kódu (např.…
Optimalizátor pro vyhledávače
Někdo, kdo se zabývá optimalizací pro vyhledávače se nazývá "optimalizátor pro vyhledávače". Takto oficiálně nazývá Google ve svém výukovém kurzu Začínáme s optimalizací pro vyhledávače SEO konzultanty a SEO specialisty. I přesto, že se Google…
Organické vyhledávání
Organické vyhledávání (ang. Organic search) jsou přirozené a neplacené výsledky vyhledávání, které se zobrazují v SERP. Výsledky organického vyhledávání, které jsou analyzovány a seřazeny podle algoritmů, jsou navrženy tak, aby uživatelům poskytly na…
Organický odkaz
Organický odkaz je ten, který získáte, aniž byste o to někoho požádali, koupili nebo ho s někým vyměnili. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web. Organickým odkazem…
Orphan Page
Orphan Page (sirotčí stránka) je jakákoli webová stránka, na kterou nejsou propojeny žádné jiné stránky na tomto webu. Jinými slovy, na stránku neodkazuje žádná jiné stránka v rámci dané domény.
Page Speed
Page Speed (rychlost stránky) je doba, kterou webová stránka potřebuje k úplnému načtení. Rychlost stránky je hodnotícím faktorem.
PageRank
PageRank je měřítkem důležitosti stránky na základě příchozích odkazů z jiných stránek. Jednoduše řečeno, každý odkaz na stránku na vašem webu z jiného webu přidá do PageRank k vašemu webu. Ne všechny odkazy jsou si rovny. Algoritmus byl pojmenován…