Slovník pojmů, Strana 8
_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Paid Search
Paid Search (Placené vyhledávání) jsou reklamy s placením za proklik (PPC), které se zobrazují nad a pod (často i vedle) organickými výsledky ve vyhledávačích.
PDF znamená soubor formátu přenosného dokumentu (Portable Document Format file). PDF soubory mohou obsahovat text, obrázky, odkazy, videa a další prvky. Doporučené čtení k tématu PDF 10 Tips to Make Your PDFs SEO Friendly. Search Engine…
Penalizace
Penalizace, nebo-li ruční zásah (Manual action) je snížení hodnocení nebo dokonce vyřazení celé stránky nebo jejich částí z výsledků vyhledávání. Důvodem pro penalizaci bývají zakázané techniky (Black hat) a nerespektování Google Webmaster…
Persona
Persona je fiktivní reprezentant ideálního návštěvníka webu nebo zákazníka - jejich demografie, chování, potřeby, motivace a cíle - vše založené na skutečných datech.
Personalizace
Personalizace vyhledávání nastává, když vyhledávače používají historii vyhledávání, historii procházení webu, umístění a vztahy k vytvoření sady výsledků vyhledávání šitých na míru konkrétnímu uživateli.
PHP
PHP (rekurzivní zkratka PHP: Hypertext Preprocessor, česky „PHP: Hypertextový preprocesor“, původně Personal Home Page) je skriptovací jazyk používaný k vytváření dynamického obsahu na webových stránkách.
Pirátství
Cílem vyhledávačů je snížit hodnocení organického vyhledávání obsahu, který porušuje autorská práva. V roce 2012 společnost Google zavedla filtr, který snižuje viditelnost webů hlášených pro četné žádosti o zastavení šíření související s DMCA.
Počet slov
Počet slov je celkový počet slov na stránce, která jsou součástí obsahu. Příliš malý (nebo krátký) obsah může být signálem pro vyhledávače, že se nejedná o kvalitní obsah.
Popisek stránky
Popisek stránky je stručným shrnutím obsahu vaší stránky. Měl by být originálním souhrnem, nikoliv nakopírovaným textem z části webu. K tomu se uchylují vyhledávače, pakliže tento tag nemáte vyplněný nebo ho vyhledávač vyhodnotí jako…
PPC (Pay Per Click)
PPC (Pay Per Click) je typ reklamy, u kterých jsou inzerentům účtovány peníze (obvykle jsou stanoveny podle nabídky, relevance, historie účtu a konkurence) pokaždé, když uživatel klikne na jejich reklamu. Kombinace PPC a SEO může mít za následek více…
Procházeno - momentálně neindexováno
Google tuto příčinu neindexace ve své oficiální nápovědě příliš nerozvádí. Google stránku prošel, ale neindexoval ji. V budoucnu může být indexována, ale nemusí. Adresu URL není potřeba k procházení odesílat znovu. Takže bohužel…
Přesměrování (Redirect)
Přesměrování je technika, která odešle uživatele (nebo vyhledávač), který požádal o přístup na jednu webovou stránku, na jinou (ale stejně relevantní) webovou stránku. Existují dva typy přesměrování: 301: Trvalé přesměrování302: Dočasné přesměrování
Příchozí odkaz
Příchozí odkaz je odkaz na webovou stránku, který pochází z externího webu. Příchozí odkazy jsou metrika, kolik cizích stránek na vás odkazuje.
Přirozený odkaz
Odkaz, který získáte, aniž byste o to někoho požádali. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web.
Rank
Rank (Rankování, Ranking) znamená, že se webová stránka objeví ve výsledcích organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací frázi. V souvislosti s rankingem předpokládáme, že klíčové slovo nebo ráze dosahuje dobré pozice ve výsledku vyhledávání…
Ranking Factor
Ranking Factor (hodnotící faktor) je jednotlivá složka, která přispívá ke složité řadě algoritmů, které určují, kdy se mají webové stránky zobrazovat s výsledky organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací dotaz. Společnost Google již léta říká,…
Recenze
Agregátor recenzí z autoritativních zdrojů.
Reciproční odkazy
Reciproční odkazy jsou odkazy mezi dvěma weby, které se dohodly, že na sebe budou navzájem odkazovat.
Redakční odkaz
Odkaz, který je poskytován jedním webem na druhý, aniž by příjemce za to požadoval nebo platil. Pojem je více známý pod označením přirozený odkaz (natural link).
Redakční systém
Jedná se o systém pro správu, nahrávání, vytváření a editaci digitálního obsahu. Více viz CMS.
Redirect chains (řetězené přesměrování)
Redirect chains jsou zřetězená přesměrování, která odkazují na další přesměrování. Pokud stránka A odkazuje na stránku B a ta je přesměrována na stránku C, jedná se o řetězec přesměrování. Zdroje k článku What are Redirect Chains? | Help Center -…
Reinclusion
Reinclusion (Znovuzačlenění) je proces žádosti pro vyhledávače o vrácení webové stránky do indexu vyhledávání po odindexování.
Relevantnost
Relevantností vyhledávač měří, jak úzce souvisí obsah webové stránky s vyhledávacím dotazem a to i v kontextu položeného dotazu.
Responzivní web
Responzivní web (responzivní design webu) je web navržený tak, aby se automaticky přizpůsobil velikosti obrazovky uživatele, ať už je zobrazován na stolním nebo mobilním zařízení. Responzivní web design (anglicky Responsive web design) je…
Rich Snippet
Rich Snippet jsou strukturovaná data přidaná do HTML webu, aby poskytovala kontextové informace vyhledávačům a ty pak mohly zobrazovat dodatečné informace k výsledkům vyhledávání v SERPu. Při shodě všech položek bude mít výsledek ve vyhledávání…