Titulek, jeden z nejdůležitějších SEO faktorů
Jedním z nejdůležitějších tagů na webové stránce je <title>. Tento velmi důležitý SEO faktor je významný napříč všemi vyhledávači. Značka <title> sděluje uživateli i vyhledávači, co je tématem dané stránky.
Titulek je jedním ze základních SEO faktorů. Měl by obsahovat naše klíčové slovo. Co je ale neméně důležité, je to, aby titulek zaujal v SERPU, což si budeme simulovat v kapitole „Testování zobrazení v SERP Features“.
A co myslíte? Reflektují význam tohoto tagu tvůrci webových stránek? Zkuste si zadat do vyhledávačů hledaný výraz „Untitled document“ a uvidíte, kolik stránek má stránky bez titulku. Nebo se zkuste podívat, kolik firemních webových prezentací má v hlavičce úvodní stránky „Home“ anebo „Úvod“! Toto jsou základní pochybení, tedy pakliže neprodáváte bytové doplňky nebo Knihu s názvem „Úvod do problematiky SEO“.
Délka titulku
Optimální délka titulku je mezi 50-60 znaky (600 pixelů). Nejde totiž ani tak o počet znaků, ale spíš o šířku, kterou text zabírá na pixely. Podle toho se titulek zobrazuje.
Nejdůležitější klíčovou frázi zkuste umístit co nejvíce doleva.
Jak se píše poutavý titulek, co zvyšuje CTR
V titulku by kromě klíčového slova nebo fráze mělo být něco navíc, co zaujme a vzbudí zájem.
- Vybuďte k akci, ke kliknutí, k zhlédnutí (call to action).
- Zkuste do titulku přidat čísla. Existuje celá řada průzkumů, které potvrzují, že na titulky s čísly klikáme častěji (např. 3 originální dárky pro tátu | XYZ.CZ).
- Použijte prodejní argumenty (Nejprodávanější dárky pro tatínky | XYZ.CZ).
- Formulujte titulek jako otázku (Už máte dárek pro tátu k Vánocům? | XYZ.CZ).
- Použití akčních slov jako Tip, novinka, akce, návod, recenze, originální… (je-li to vhodné).
- Podporujte svůj brand (na konci titulku).
- Titulek každé stránky by měl být unikátní v rámci vašeho webu.
- Zkuste se někdy inspirovat u bulváru, dovoluje-li to váš cílový obsah.
- Nepište nepravdivé a zavádějící titulky!
- Titulek neslouží k taxativnímu výčtu klíčových slov oddělených čárkou, k tomu se dříve používal Meta tag Keywords, který už dnes nikdo nepoužívá.
Další informace o titulku najdete u termínu title.