Zpětný odkaz
Příchozí odkazy (zpětné odkazy) jsou nejváženějším signálem relevantnosti v algoritmu Google. A když ne nejsilnějším, tak jedním z nejsilnějších.
Prostě nemůžete udělat SEO bez budování nebo získávání relevantních zpětných odkazů vedoucích na vaše webové stránky. Google vnímá zpětný odkaz vedoucí na vaše stránky jako hlas, který deklaruje, že váš web má užitečný obsah.
V dobách dávno minulých, v počátcích vyhledávacích algoritmů, Google pracoval se zpětnými odkazy jako s jednoduchou matematickou rovnicí. Ten, kdo měl nejvíce odkazů vyhrával. Bylo jasné, že takto jednoduchý model nemůže být dlouhodobě úspěšný, takže v roce 2012 přišla aktualizace Penguin. Aktualizace upravila algoritmus tak, aby zvážil relevanci každého odkazu namísto pouhého celkového počet odkazů.
Nyní je nesmírně důležité, abyste získávali zpětné odkazy z relevantních zdrojů, které jsou pro váš obsah relevantní. Je mnohem důležitější, jakou kvalitu zpětné odkazy mají. Kvalita převyšuje zásadním způsobem kvantitu.
Více se o zpětných odkazech dočtete v SEO Akademii v článku Zpětné odkazy.
V angličtině se zpětný odkaz řekne Backlink.