Lokální odkazy a citace

Lokální odkazy a citaceStejně jako ve standardním SEO, odkazy jsou nejrelevantnějším a nejsilnějším faktorem, ale v případě lokálního SEO musíte změnit strategii. Pracujte v mnohem menším měřítku. Nepotřebujete stovky nebo dokonce tisíce zpětných odkazů. Mnoho lokálních firem má méně než 20 odkazů, které na ně míří. Takže přidání několika odkazů může znamenat velký vliv na výsledek.

U zpětných odkazů nemusíte řešit Domain Authority a Trust Flow

S lokálním SEO byste se měli zaměřit na budování vazeb s místními firmami a webovými stránkami. Neřešte Domain Authority nebo Trust Flow, protože lokální firmy, které na vás budou odkazovat, budou malé a pravděpodobně budou mít tomu odpovídající autoritu.

Nemusíte ani řešit, jestli je lokální odkaz follow nebo nofollow. V lokálním algoritmu nofollow odkazy přesto nesou autoritu a mohou mít vliv.

V podstatě spoustu toho, čemu se standardní linkbuildeři vyhýbají, vy v lokálním SEO budete aplikovat. Za normálních okolností byste se odkazům s DA pod 15 a s atributem nofollow vyhnuli, ale pro podpoření lokálního SEO se vám odkaz bude hodit.

Místní odkazy je mnohem snazší získat, právě proto, že se pohybujete na lokální úrovni. 

Je mnohem jednodušší vytvořit odkazy na místní SEO, opět proto, že jste v menším měřítku.

Zpětné odkazy je relativně snadné získávat z osobních vazeb. V případě, že podnikáte dlouho, máte řadu vztahů s jinými podnikateli, jednotlivci i komunitou. Získání zpětných odkazů je pak o dost snazší. Ještě jednodušší je to pak v případě, že někoho sponzorujete nebo podporujete.

Citace (zmínky)

Dalším významným off-page faktorem jsou citace. Citace představují zmínky o názvu vaší firmy, adrese, telefonním čísle (také nazývané N.A.P - Name, Adress, Phone Number). Citace nejsou tak silným faktorem, jakým bývaly - teď spíše patří k základním technikám.

Agregátoři v lokálním SEO v USA

Tato grafika zobrazuje místní vyhledávací ekosystém pro USA, můžete zde vidět vztahy mezi různými zdroji citací. Naše lokální SEO a jeho ekosystém bude odlišný a pravděpodobně znatelně méně složitý, ale myšlenka bude stále stejná. Zdroj: MOZ: Improve Your Local Search Ranking With Data Aggregators.

 

Další lekce z kapitoly Lokální SEO

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu