Hodnotící faktory: Hodnocení důvěryhodnosti a autorita

Důvěryhodnost a autoritaVyhledávače se naučili důvěřovat odkazům, které míří na stránky. A důvěřují jím natolik, že se od toho odvíjí jeden z nejsilnějších hodnotících faktorů. Stejně tak se vyhledávače naučily poznávat, které stránky jsou a které nejsou důvěryhodné. Důvěryhodnost stránek hraje velkou roli v tom, zda budou stránky úspěšné nebo neuspějí z pohledu vyhledávání.

Váhy hodnotících faktorů z pohledu důvěryhodnosti a autority

  • Autorita stránky +3
  • Engagement (zapojení) +2
  • Historie +1
  • Pirátství (porušování autorského práva) -1
  • Přemíra reklam -1

Autorita stránky +3

Jsou vaše stránky autoritou? Je to široce uznávaný lídr ve svém oboru, oblasti, podnikání nebo nějakým jiným způsobem? To je cíl.

Nikdo přesně neví, jak vyhledávače počítají autoritu a ve skutečnosti je pravděpodobně více „autoritních“ signálů.

V autoritě pravděpodobně hrají roli zpětné odkazy, lokální odkazy, sociální odkazy atd. Samozřejmě negativní reputaci bude stránka dostávat za negativní hodnocení (recenzi).

Exkurzem do hodnocení kvality a autority stránky je oficiální dokument Googlu. Více se o tom můžete dočíst v článku PQ (Page Quality Rating).

Engagement (zapojení / angažovanost) +2

Kvalitní stránky by měly vytvářet smysluplné interakce s uživateli. Vyhledávače se mohou pokusit měřit tuto interakci - angažovanost - různými způsoby.

Jak dlouho zůstanou uživatelé na vaší stránce? Přišli na vaši stránku uživatelé z výsledku vyhledávání a pak se ihned vrátili do výsledku vyhledávání (Dwell-time)? To jsou signály pro vyhledávač, že váš obsah není nebo naopak je zajímavý.

Vyhledávač může tyto hodnoty porovnávat i s ostatními podobnými stránkami a zjišťovat tak, které lépe odpovídají na vyhledávací dotazy uživatelů. Metrika „time on site“ nebo „long click“ je dalším typem zapojení, které mohou vyhledávače měřit a používat k posouzení relativní hodnoty obsahu.

Sociální signály, jako jsou komentáře, sdílení a "lajky", představují další způsob, jak by mohla být měřena angažovanost. 

Domnívám se, že angažovanost je měřena a používána k informování vyhledávačů o relevantnosti výsledků vyhledávání.

Historie +1

Vzhledem k tomu, že vyhledávače neustále navštěvují vaše webové stránky, mohou si udělat obrázek o tom, jak jste se v průběhu času chovali.

Pakliže náhle získáváte množství nekvalitních zpětných odkazů nebo publikujete články, které jsou mimo témata na vašem webu, něco je špatně a je vztyčený prst pro vyhledávač (nemyslím prostředníček :-)).

Pro stránky s neustálým porušováním a penalizacemi může být obtížné nastoupit opět na správný kurz.

Starší, zavedenější stránky s dobrou reputací mají lepší předpoklad pro úspěch ve vyhledávačích, zatímco nové stránky si musí nejprve získat své místo pod sluncem. A to může zabrat týdny, měsíce nebo dokonce i déle.

Další lekce v kapitole hodnotící faktory

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu